Nettopp bytta ut bunnen..

Hei

Nettopp bytta ut stein/grus bunnen jeg hadde og fått inn sand bunn.
Har også prøvd å plante litt planter så håper på resultat om noen uker

Jeg er ganske så nybegynner egentlig

har lagt ut noen bilder på profilen min under akvarium i trappa.
Gjerne litt tilbakemeldinger om tips til å få dette til bedre.

Atm har jeg ikke noe særlig mye fisk men det kommer litt mer snart
Inaktiv bruker
Synes karet ditt ser flott ut, jeg! Kanskje det hadde gjort seg med litt flere større bakgrunnsplanter - som f.eks. crinum thaianum eller sverdplante. Selv har jeg begge i mitt 100 liter kar.

Ellers drister jeg meg til å gi deg et par vink ift fotografering Er selv ivrig hobbyfotograf og har masse igjen å lære selv, men har i alle fall erfart at å ta bilder av akvarier er best å gjøre i mørke rom, typisk om kvelden. Ellers får man lett reflekser i glasset på karet, noe som gjør det vanskelige å få klare og tydelige bilder av det man egentlig vil fotografere. Så den beste tiden på dagen er faktisk å ta bilder om kvelden, og slukke mest mulig av lyskilder som kan gi reflekser på bildet.

Uansett så var det et fint kar du har, det er alltid kjekt å se hvordan andre har det
Takk for svar

Jeg skal prøve å ta bedre bilder senere, men bilda er tatt med mobilkamera 2megapiksel, så hjelper ikke akkurat d da
Men skal prøve senere ikveld med bedre kamera.

Liker oppsettet ditt. Ser naturlig ut og når plantene vokser til litt så blir det enda bedre.

Er dette et akvarium med innsyn fra begge sider? Hvis ikke ville jeg vurdert en eller annen form for bakgrunn. En enkel ensfarget bakgrunn kan høyne inntrykket betraktelig og det koster ikke stort. Noen bruker ganske enkelt en søppelsekk eller noe annet som dekker.