Syk sverdraker-hunn


har en sverdrager-hunn som ikke er helt pigg for tiden. den er litt bananformet i ryggen. jeg har hatt den en ukes tid. de første dagene var hun pigg og freidig, de siste dagene har hun holdt seg mest på bunnen, halen har virket stiv og lite bevegelig. hun kan enda svømme, men synker fort ned igjen og virker utmattet. Hun står trangt i et for lite akvarium, kan dette ha noe med det å gjøre?

jeg satte henne over i gullfiskbollen igår men syntes så synd på henne der hun var alene med en eplesnegle at jeg satte henne tilbake til de andre idag.

hva i alle dager skal jeg gjøre? las litt i tidligere innlegg om bakterier og parasitter, er jo redd for at det skal smitte... uff.. tror dere "doffen" som er en tigerbarbe er veldig utsatt for smitte da?

vi hadde en platy(tror jeg) som tok kvelden litt over ei uke siden, og den begynte på samme måte, lå på bunnen og hyperventilerte nermest. men den ble ikke bananformet(tror jeg).

hjelp hjelp og atter hjelp.. skal over til stort akvarium snart og vil ikke dra med noe skummelt dit...
Inaktiv bruker
Tror ikke dette er smittsomt, men fisken bør avlives på en mest mulig human måte...
takk for svar erik

hun var død idag tidlig, da hadde eplesneglene begynt på et godt måltid, men jeg fikk nappet henne ut av akvariumet.

var på apoteket idag og spurte etter nellikolje, men de hadde ikke inne. får prøve en helsekost.. har funnet ut at det er en fin(om man kan kalle det fin..) måte å avlive på.. ivertfall den måten som JEG klarer å gjennomføre..

de andre 3 fiskene koser seg ser det ut som.. tror kanskje hun rett og slett fikk litt lite plass og mistrivdes veldig.... vet jo ikke da men..

krysser fingre for at de andre holder seg friske og fine til de skal over i mitt nykjøpte 120 liter
Inaktiv bruker
Gratulerer med nytt kar!

Det med nellikolje var nytt for meg! Hvorfor ikke bare presse hodet bakover eller putte den i en pose og svinge hammeren? For meg høres det ut som det går fortere, enn å "drukne" i nellikolje.

Det går bra med sneglene? Var alle i live?
er livredd for å ikke treffe med hammeren på første slag. og nellikolje er brukt at dyrleger for å bedøve fiskene. overdose bedøver den slik at den bare sovner inn. så jeg så for meg at jeg skulle bedøve den før jeg eventuelt kakket den i hodet eller kuttet over nakken på den.. så har jeg ikke en sprellende fisk å skulle drepe ivertfall.

alle sneglene var i live, og den største "goddleif" som han heter, har bare utrolig personlighet jeg har rett og slett blitt en snegleentusiast hehe.
Inaktiv bruker
Haha! Har du kalt han goddleif?! Det kalte jeg faktisk min første snegle også! :P
Erik Silgjerd
Haha! Har du kalt han goddleif?! Det kalte jeg faktisk min første snegle også! :P


ha-haaa, så vittig!!!! helt utrolig bra! ja, godeste goddleif, han kommer sniglende oppover når kan tar fingeren i vannet
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap