Mørk sanblåser sand

Kikket litt inne på biltema.no etter pris på sanblåser sand, fant denne typen her

Men utfra bilder jeg har sett her inne så er den sanden mye lysere?
Bare glem det fant rette sanden her
feil, det er denne sanden du skal ha. olivinsand er ikke bra
Som Sanne sier, olivinsanden er giftig for vannlevende organismer.
Så IKKE kjøp den du linker til i innlegg nr 2, Stian.

Riktig varenummer for akvariesanden er 175425.
mona o
Som Sanne sier, olivinsanden er giftig for vannlevende organismer. Så IKKE kjøp den du linker til i innlegg nr 2, Stian. Riktig [B]varenummer for akvariesanden er 175425[/B].


Ikke for å kværulere Mona, men står ingen steder i databladet til den sanden at den er giftig for vannlevende organsismer. Hadde den vært det så måtte den deponeres som spesialavfall. Står derimot at den ikke er løselig i vann, noe som skulle tilsi at den ikke avgir noen spesielle stoffer til vannet.

Grunnet til at man først og frems ikke bør bruke den etter mitt syn, er at dette er sand som er knust og dermed så er sanda full av skarpe kanter noe som er skadelig for Corydoras(sliter ned bartene), ciklider som siler sand over gjellene får dem ødelagt etc.

Så jeg vil anbefale den sanden både Sanne og Mona linker til, men syns at rett skal være rett
Ja jeg var i Ålesund i går å henta 2 akvarier, stakk innom biltema i samme slengen, var ingen der som viste at det var mulig å bruke den i akvarie, men det sto for akvariebruk på sekken så usikkerheten forsvant heldigvis.

Takk for hjelp

Syntes dette var en veldig fin sand.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap