Akurat fåt akvarium

Hei alle sammen jeg har akurat kjøpt akvarium an en som måte flytte og jeg fikk alle fiskene også men jeg fikk ikke spurt han om info angående stel av akvarium eller noe om de forskjelige fiskene ikke en gang hvilken fisker det er så har sote en del på nett og letet eter hvilken fisker jeg egentlig har og jeg kom fra til at jeg her disse

Botia Almorhar 2 stk

Kuhli loach/Pangio kuhlli 2 stk

Pterophyllum scalare 2 stk og de la egg i dag og jeg har ikke peiling hva jeg skal gjøre ser ut til at de spiser eggene men ikke alle så langt

Hasemania nana/ kobber tetra 2 stk tror den ene er gravid men vet ikke

Xiphophorus maculatus 10 stk Mange gravide hehe

Ancistrus genus 7 stk

Ja det er disse jeg har tror jeg
kan noen si meg noe jeg burde vite mtit akvarium er 125 L har en del planter og en stor båt nedi og har en stor pumpe utenfor det er alt jeg vet.

det hadde ver veldig bra med noen svar



Takk takk
Gratulerer med akvarium!

Ok, ja hva skal man ellers si...første bud hvis du skal lykkes...Sørg for å få gode bakterier i filteret ditt, dette gjør du ved å ikke vaske svampen for hardt og i vann med samme temperatur som akvarievannet. Og filteret gjør du rent når du ser at vanngjennomstrømmingen er gått vesentlig ned, ikke før...

Ikke gi for mye mat, 1-2 ganger daglig og pass på at fiskene spiser opp alt i løpet av 2-3 minutter...

Ha mange hurtigvoksende planter, de gjør en kjempejobbmed å rense vannet i akvariet ditt.

Og skift vann, ca 30 prosent annenhver uke...

Temperatur ca 25 grader for vanlige tropefisk...

Da skulle du ha et grunnlag for å få dette til...lykke til
Forresten du skriver jo at du har utvendig pumpe...da har den neppe svamper, men kanskje et annet filtermateriale...dette renser du forsiktig ved å spyle gjennom det men ikke noen grundig vask da forsvinner for mange av de gode bakteriene...
På toppen i pumpa ligger det kanskje sånn finfiltervatt denne skifter du ut når du renser pumpa. Fin hobby så håper du får dette til og ikke gir opp på "første forsøk", begynte selv i -79 med dette som 12-åring og det har vært en fantastisk fin hobby, selv om jeg har hatt mine skuffelser ja Så igjen, lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap