Fiskebabyer

Jeg har et 600l akvarie med noen guppier og maller, hvordan får jeg dem til å pare? hadde vært kult med guppie malle blanding.
Er det i det heletatt mulig? Vil ikke det skape noen forferdelige innavlete fisker?

Ancuppy :p
:p
vet ikke helt hvordan det virker er mitt første kar, kjæresten min som prøver å få meg med. hun har masse tøffe fisker som diskus og hecel ciklide. men nå skal jeg starte kar alene. men hadde vært gøy med noen baby fisk.
Nå er ikke jeg ekspert på oppdrett av fisk, selv startet jeg med akvarium for 2 Mnd siden. Men kan komme med tips, også kan andre korrekte meg om jeg tar feil.

Jeg er ganske sikker på at en guppy og en malle ikke kan pare. Og om det går så tror jeg ikke det er populært da dette vil skape en missformet fisk.

Det jeg vil annbefale det er og prøve å få yngel på guppy.
Trikset der er riktig vannverdier, og for hver 3 jenteguppy så kjøper du 1 gutt.
Har du for mange hanner så vil de forfølge jenten og den vil mest sannsynlig dø av stress.
Guppy er vel kanskje den enkleste fisken å få yngel på. Skal også nevnes at denne er en levendefødende.
I fiskebasen kan du lese om operert også
Tror ikke mallene å guppyene kommer noen sin til å pare seg sammen!
Men guppyene er veeeldig progressive så hvor mangen huer og hanner har du i akvariume??? søk på guppy i søkebasen å les der om avl der står absolut alt du trenger å gjør, egentlig tar de dette i egne hender men kommer an på om du har god fordeling av guppyer i akvariumet ditt..Som hvist du har en hanne bør du ha 2-3 hunner pr han Lykke til å gratulere med første akvariumet
Malle
Vil helst få yngel på mallene mine L 046. var veldig dyre. tror ikke jeg har råd til 4 hunner til. har to hanner og to hunner. har satt en slik sjegle i vannet da min kjære sa det ville øke sjansene for babyer.

skal på akvarie auksjon på tirdag neste uke. er det noen spesielle fisker som er gøy for nybegynnere?
er i sandnes men det er bare en liten en. tror det kommer en stor en i februar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap