Mangroverota mi' flyter

Fortyng den med stein inntil den har trekt nok vann. Enkelte røtter har en tendens til å aldri synke. En gråstein fra norsk natur gjør susen.

Alternativt kan du feste sugekopper på den og sette disse fast i bunnglasset, og deretter dekke disse med sand så de ikke synes.
Dersom den er liten nok til at du får den i en kaserolle, så kan du koke den noen timer. Det hjalp på en av røttene jeg hadde som ikke ville synke.

En større en jeg hadde trengte fem-seks uker på seg oppi akvariet for å synke. Men den sank til slutt!
Ok, takk for tips. Min er svær,veier vel et par kilo og ligger for tiden i ei bøtte og flyter. Jeg får vente noen dager og se,kanskje synker den til slutt.
bytt vann hverdag, ta varmt vann. det gjør susen etter min erfaring
var i akvariebutikken i et smug i Drammen,der sa hun at mangroverøttene skulle ligge under vann i ca 14 dager før de kunne settes i akvariumet?Om ikke ville vannet bli veldig rødt?Og det var heller ikke bra for vannkvaliteten sa hun.
Min ligger fortsatt i vann-og flyter
Men du verden så mye søppel,jordrester og Gud vet hva som har løsnet. Så en skikkelig vask var påkrevd.
Janne Mathisen
var i akvariebutikken i et smug i Drammen,der sa hun at mangroverøttene skulle ligge under vann i ca 14 dager før de kunne settes i akvariumet?Om ikke ville vannet bli veldig rødt?Og det var heller ikke bra for vannkvaliteten sa hun.


Har aldri hørt at avfarging fra røtter er skadelig!!! kan jo ikke stemme, men det som er sant er at butikk ansatte kan si veldig mye forskjellig
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap