Fiska mine er overivrige

På ynglingen.Hvor ofte er det normalt at Golden og Johannii(som jeg ikke tror er en johannii) yngler?Vi snakker konstant i karet mitt.Ungene vokser frem også,stor fare for innavl kansje?Noe jeg bør gjøre?
Hehe: Luksusproblem

Tror det kan gå tre uker fra ei hunne har spyttet til hun "tygger" igjen, hvis forholdene ligger til rette.
Er det de samme hunnene som yngler hele tiden, eller skifter de på?
Ei hunne som tygger får jo ikke spist noe særlig så det tærer på fisken (spesielt Blå ahli-hunner er kjent for dette), men hva kan man gjøre?
Et alternativ for at en fisk ikke skal bli mager osv er å strippe hunnen for egg eller yngel.
Det å lære fiskene å spise fra hånden er heller ikke så dumt: Da kan du gi de magre hunnene litt ekstra proteintillskudd(f.eks en liten rekebit) en gang i blant.
det er de samme hunnene hele tiden.

nei,de får jo ikke spist,så de spiser jo som noen gale når de har spyttet,men det går bare max 14 dager før de er runde i kinna igjen.Tar dyrebutikker imot fisker?eller tar de kun imot fra oppdrettere.Kan vel snart kalle meg oppdretter med den produksjonsevnen fiskene mine innehar:P
Kanskje du trenger noen større fisk som spiser yngel? Brutal verden, men for mange etterkommere kan bli et problem hvis du ikke finner noen som vil kjøpe dem.

Det er kanskje lettere å selge dem hvis du tar vare på noen få av hver art, i stedet for et helt kull av bare en art. det er i hvertfall min erfaring. Derfor lar jeg f.eks 30 yngel av forskjellige arter få vokse opp i et oppvekstkar. Resten blir spist opp av større fisk.

Om butikken tar i mot må du vel spørre dem om. Kommer vel an på hvilke arter du har også, og om de er av god kvalitet.
Tilfeldig bekjentskap
© Benny Hubel Hansen
Reklame for plussmedlemskap