Hvordan avlive guppy?

Så nå sitter vi og diskuterer beste måte å få kverka dem på. Jeg lurte på om vi ikke bare skulle koke dem, men tenkte at det kanskje var litt drøyt, så det beste er kanskje et kakk i skallen og så en kjapp tur i do?

Er jo trist dette, da, men nå pleier jeg å fiske endel..så. En enkel måte er å ta dem med saksa (chopp), hvor enn uhyggelig det høres ut. Har noen med litt krusseduller i ryggrada selv, men de trives og fungerer helt fint.
Ikke finn på å kok dem eller noe sånt, det er dyreplageri.
Laxen
Er jo trist dette, da, men nå pleier jeg å fiske endel..så. En enkel måte er å ta dem med saksa (chopp), hvor enn uhyggelig det høres ut. Har noen med litt krusseduller i ryggrada selv, men de trives og fungerer helt fint. Ikke finn på å kok dem eller noe sånt, det er dyreplageri.



Det med saksa høres jo tvert i mot hyggelig ut i forhold til alternativene. Pusen har veldig lyst å spise dem....Kanskje jeg bare skal klippe hue av dem ja, ikke dumt! Takk for forslaget
Laxen
Er jo trist dette, da, men nå pleier jeg å fiske endel..så. En enkel måte er å ta dem med saksa (chopp), hvor enn uhyggelig det høres ut. Har noen med litt krusseduller i ryggrada selv, men de trives og fungerer helt fint. Ikke finn på å kok dem eller noe sånt, det er dyreplageri.



hvordan er å koke dem dyreplafgeri, dør de ikke men gang da?
Jeg har nå alltid trodd at en tur rett i kokende vann var den mest "humane" måten å avlive fisken på, men her er hva mattilsynet sier om avliving av fisk:

"En alvorlig syk eller skadet fisk må avlives på en rask og smertefri måte, med et slag mot hodet fulgt av nakkeknekk. Avlivet fisk må ikke skylles ned i toalettet da dette gir fare for smittespredning, men skal graves ned eller kastes i avfallet."
Rolf S
[QUOTE=Laxen]Er jo trist dette, da, men nå pleier jeg å fiske endel..så. En enkel måte er å ta dem med saksa (chopp), hvor enn uhyggelig det høres ut. Har noen med litt krusseduller i ryggrada selv, men de trives og fungerer helt fint. Ikke finn på å kok dem eller noe sånt, det er dyreplageri.



hvordan er å koke dem dyreplafgeri, dør de ikke men gang da?

Fordi noen kan finne på å putter i fisken, og så setter på varmen, og sakte koker de til døde..

Å slippe dem i kokende vann, er ikke helt det samme som å koke dem. :p Selv om det er samme ordlyden..

Det mest humane er å gi de bort! Selg de til dyrebutikken, gi de bort til den lokale dyrebutikken! ..

Men er det virkelig ikke mulig, så kapp hue av dem, og for dem til katta med en gang. Da leker ikke katten med dem, og de blir til mat..
Å hva er så årsaken til avlivingen? Syk?
Husker jeg ikke feil har tråden endret overskrift i løpet av dagen Nemisa. Hvis det er riktig husker jeg at det skyldes deformert rygg (og at de derfor var stygge å se på.)?
Nemisa85
Å hva er så årsaken til avlivingen? Syk?


Må være innavl.. Eller så hadde de vel kunne blitt gitt til en dyrebutikk.
Sjur Gabriel
Husker jeg ikke feil har tråden endret overskrift i løpet av dagen Nemisa. Hvis det er riktig husker jeg at det skyldes deformert rygg (og at de derfor var stygge å se på.)?


Hadde guppy selv som 14 åring. Og da viste jeg jo ikke bedre, og tok vare på alt av yngel..

Det der er tegn på innavl..
Må ikke gi fisken til katta. Men det vet du vel...
Masse bakterier og parasitter som kan gjøre pus syk:P
Ta heller en tur ned på kaia å fisk opp noen småsei som du koker til katta. Fattern si katt får kokt fisk hver dag.Bortskjemt! Noen ganger må jeg stjele litt fisk fra henne når jeg er på besøk.
Ok nei jeg bare spør,jeg hater å høre at folk avliver uskyldige sjeler som kan få en tjans andre plasser. Vis de er deformert så mye at de pines forstår jeg saken bedre. Noen bare kjøper for å ha dem til de blir lei av dem å gidder ikkje gjør en insats med å gi dem et nytt liv.
Å beste avliving når de er syke eller pines er et kakk i hode å thats it! koking,foring til katta å sånt tull ball kan man bare se bort fra! Det er ihvertfall plageri!
Inaktiv bruker
AVLIVING AV FISKER...


For virveldyr,som fiskene tilhører,er det mest humant å stikke en skarp kniv eller saks gjennom virvelsølen rett bak hodet.... Det er også mulig ,og mere skånsomt for følelse dine å ha fisken i en bøtte med en liter vann tilsatt 5 dråper nellikolje(eugenol) fra apoteket. På den måten blir fisken bedøvet. Ligger fisken på siden , tilsetter du 10-20 dråper til Når fisken ikke har beveget på gjellene på en god stund og ikke reagerer på annen måte heller ,er den død.

Du må ikke avlive fisker ved å legge den i frysern eller kaste dem i toalettet.


Jeg bruker enten saks og klipper hodet av dem, ellers så klemmer jeg hodet mellom tommel og pekefinger. Like effektivt begge delene, så det kommer bare an på størrelsen på fisken.

Dette er ikke kompliseret.

Små fisk: Fisk på en fjøl og skjer av hodet.

Større fisk: Fisk på fjøl og deretter tungt slag på hodet med egnet gjenstand, deretter skjer av hodet.

Dette skal skje raskt så man ivaretar begrepet human avlivning. Man må her se bort i fra at dette er en ubehagelig jobb og gjøre det som skal til uten å nøle.
Tilfeldig bekjentskap
© Karl
Reklame for plussmedlemskap