Kjøpe inn fisk fra utlandet?

Hva er reglene for å få inn fisk fra utlandet...så som Sverige f.eks?

Akvariefisk kan fritt innføres fra EU/EFTA-land

Tropiske akvariefisk kan fritt innføres til Norge fra EU/EFTA-land. Reisende skal uoppfordret forevise dyr og dokumenter for Tollvesenet ved grensepassering. Kontakt Mattilsynet for nærmere informasjon om veterinærbestemmelsene for innførsel av tropiske akvariefisk fra land utenfor EØS, samt tempererte akvariefisk.

Okey, takk

Hærlig profilbilde du har....den krabaten der er vi forelsket i også og vi såååååå ha
Jeg syntes også profilbildet er morsomt og forstod det sånn at det var noe sjeldent og eksotisk og utrydningstruet noe fra Mexico. Så jeg kvapp litt da jeg så en sånn axolotl i en akvariebutikk i Danmark i sommer.
Fant Axelotl`n i Sverige for første gang vi da...for ikke så lenge siden

En original sort, en sånn rosa og en hvit (sort og brun er "ekte", de andre er mutasjoner)
De har laget en selvlysende en også...visste du det?

Vi falt pladask hele gjengen :o)

De er superskjønne og jeg er så irritert over strikte og kjedelige Norge på ganger som dette for jeg skulle veldig gjerne hatt et 200 liters kar med to Axelotl`er i

*smiler stort*
For min del kan de bare holde seg i Mexico. Etter å ha lest litt om dem så frister de ikke noe særlig som akvarieunderholdning og særlig ikke når de i tillegg er utrydningstruet.

Jeg vil i grunnen bare ha snille, vennlige enkle fisk som lever i et harmonisk bofellesskap
He he...smak og behag

De er da greie i kar med egne etter som jeg har lest, kjempetøft med et skikkelig innredet og litt mørkt akvarie med to slike i

De er utrydningstruet...kjempesynd...men pga polulariteten og hvor mye den finnes i fangenskap så tror de ikke på utrydning med det første skrives det...så sånn er det jo bra da
Men de skulle jo avlet på dem og satt dem ut i stort antall synes jo jeg, og funnet flere plasser den kunne trives enn denne ene gjenværende plassen som også er ganske begrenset

De er de søteste reptiler i allefall
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap