Innkjøring av fluval u2 pumpe i 45 liter..

Det har stått 2 uker nå.

Fulval U2 har biofilter.

Har dette noe å si for hvor lenge det må stå før jeg kan putte i snegler?

Har 2 gule eple, og masse unger. En haug sandsnegler med unger, og skivesnegler, og damsnegler, også meg en del unger.

De står i ett lånt kar som helst skulle vert levert tilbake. Så vil sette de over så fort som mulig.
Kan du ikke bare flytte filtergugge fra filteret i karet det går i nå, over til det nye fluval-filteret? Da er det jo innkjørt med en gang, og du kan flytte sneglene.

Flytter du ikke over filtergugge, tar det like lang tid å kjøre inn et fluval U2 filter, som alle andre filter. (stort sett) alle filtersystemer har biofilter. Det står for biologisk filtrering, og er de svært viktige filterbakteriene. Den andre filtertypen er mekanisk filtrering, som ikke renser vannet for nitritt, men renser det for partikler. Også har du selvsagt kjemisk filtrering, som er karbon, for fjerning av farge og medisinrester.
ElinH
Kan du ikke bare flytte filtergugge fra filteret i karet det går i nå, over til det nye fluval-filteret? Da er det jo innkjørt med en gang, og du kan flytte sneglene. Flytter du ikke over filtergugge, tar det like lang tid å kjøre inn et fluval U2 filter, som alle andre filter. (stort sett) alle filtersystemer har biofilter. Det står for biologisk filtrering, og er de svært viktige filterbakteriene. Den andre filtertypen er mekanisk filtrering, som ikke renser vannet for nitritt, men renser det for partikler. Også har du selvsagt kjemisk filtrering, som er karbon, for fjerning av farge og medisinrester.


Nei, fluval 1 + har bare filter. Fluval U2 har 2 filter på hver side av en sånn ting som er fylt med bio greier. sånne tabletter. også er det sånne ekstra svarte filter på filterene.

Får ikke brukt gugge fra det andre, da det lukter så utrolig ekkelt av det karet, og jeg ikke vil ha den stanken over i det nye. Den pumpa må renes og kokes før den innkjøres på nytt i ett helt reint kar.

Men om det biofilter tablett greiene i fluval u2 ikke har noe å si får jeg bare vente 2 uker til. har stått 2 uker i morgen.

bio tingen
De bio-greiene, er ikke annet enn bolig for filterbakterier, akkurat som svamper er. De har imidlertid som regel bedre plass til filterbakterier enn vanlig svamp, slik at det i samme volum blir flere bakterier til å ta unna nitritt og ammoniakk/ammonium.

De svarte svampene er kull-filter. Brukes for å filtrere ut skadelige stoffer og medisinrester. Disse mettes etter 4 uker, og har ingen biologisk effekt. Disse kan du derfor med fordel bytte ut med vanlige svamper, og kun bruke svarte kull-filter etter medisinering.
Det er en 3 trinns pumpe, i stede for bare 1 trinn..

Her er trinnene:

Stage 1 foam removes large particles.
Stage 2 poly/carbon cartridge traps fine debris, improves water clarity and removes impurities.
Stage 3 Biomax provides optimal biological filtration efficiency

Fluval 1 + har bare "foam" ..

Se her: http://www.fluvalblog.com/aquarium-filters/u-series/

PS: Skal se om jeg kvitter meg med de karbon filtrene da. Takker for info!
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap