Saltvann?? for nybegynner??

Vi har hatt akvariumer siden jeg var liten, å nå står det 1 ca 100 liters kar i hvert av barnerommene, samt et 720 liters kar inne i stuen, og noen som ikke er satt igang enda, men det vi lurer litt på nå, er om vi skal lage 720 literen om til et saltvann.

Er det lurt av en nybegynner? har jo hatt akvariumer alltid nesten men kan allikevel ikke så mye annet enn at de er oppi der, får unger når det passer de, mat, enkel peiling på vannkvaliteter osv
Hvor vanskelig vil dte være med saltvann? dyrere? hvilke deler mangler jeg, for å endre det?
kan jeg bruke saltvann fra havet like ved her, eller skal det settes sammen på en spesiell måte?
hvor får man saltvannsfisker? har ikke sett det på våre dyrebutikker her tror jeg??
dodge2
Vi har hatt akvariumer siden jeg var liten, å nå står det 1 ca 100 liters kar i hvert av barnerommene, samt et 720 liters kar inne i stuen, og noen som ikke er satt igang enda, men det vi lurer litt på nå, er om vi skal lage 720 literen om til et saltvann. Er det lurt av en nybegynner? har jo hatt akvariumer alltid nesten men kan allikevel ikke så mye annet enn at de er oppi der, får unger når det passer de, mat, enkel peiling på vannkvaliteter osv Hvor vanskelig vil dte være med saltvann? dyrere? hvilke deler mangler jeg, for å endre det? kan jeg bruke saltvann fra havet like ved her, eller skal det settes sammen på en spesiell måte? hvor får man saltvannsfisker? har ikke sett det på våre dyrebutikker her tror jeg??


saltvann er ikke så vanskelig som alle tror, så du kan fint prøve.
saltvann er en del dyrere vartfall vis du skal ha koraller, må være mye lys, spørs på hva du skal ha av koraller,(myk,lps,sps). så må jo ha en kraftig skummer vis du skal ha mye fisk, så har du sirkulasjons pumper, kalkreaktor, osmosefilter,tester, etc.. du trenger ikke alt, men fine ting å ha for å gjøre ting enklere.
du kan ja bruke saltvann fra havet, eller så går det ann å kjøpe bøtter med salt som du blander sjøl.
du må ganske til sandnes eller skudneshavn for å få tak i ting, eller så kan du sikker bestille hos dyrebutikken.

her er litt du kan lese

http://www.saltvannsakvarium.net/web/index.htm
er flere plasser kan lese men eg orker ikke å finne de nå

på saltvannsforum.no får du nokk raskere svar på ting
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap