Jaaa, jeg har klart å få frem rekeungene :d

Jeg hadde en Blå Langarmsreke (Macrobrachium sp. `hankocki`) som gikk med rundt 30 rekeegg tidligere, men så aldri noe mer til ungene, å etterhvert solgte jeg de, å idag så mannen min plutselig at det var en liten krabat oppi der på 5 cm
Å nå når jeg skulle mate de å se om jeg så han igjen, vard et plutselig enda en på samme størrelse

Det var jo ikke så mange, men jeg har ikke gitt de optimale forhold heller, siden jeg gikk tom for nøytraliseringsstein, å akvariereker ikke hadde innem ekker fikk de inn mens jeg trengte, så de var en stund uten, å det er jo skikkelig fy fy så etter den episoden, hamstrer jeg, å er aldri tomme for de..

Men 2 har allikevel klart seg helt opp til den størrelsen jeg syns bare det var såååå stas, at jeg måtte bare dele det

Men det rare er at de ligner ikke på sine foreldre??? de er mer gjennomsiktige med hvite flekker på klørne, kommer fargene etterhvert? det kan ikke være andre reker siden jeg kun har disse og bee rekene..
Er det ingen med greie på reker som har vett på å gratulere deg? Kan ikke stort om reker, men lettrørt er jeg, så - jippiii!

Det eneste jeg kan si til den manglende likhet med opphavet, er at Sakura-babyer er bleke skygger av sine fedre til de blir kjønnsmodne, og er det ikke logisk at de er litt usynlige fram til de blir store nok til å ta seg ut, egentlig?
Tusen takk for det Er sikkert ikke store bragden for de som kan dette, men for meg er det det

Satt temmelig lenge der igår å så på de, å når de kom skikkelig frem for å spise, så var de ikke usynlige i det hele tatt
Håper virkelig at de klarer seg, så de får bli store
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Utne
Reklame for plussmedlemskap