Oppdaget at fiskene min hadde fått prikksyke. Har medisinert for andre gang nå, men den ene fisken dør etter den andre. Bare helt for jævlig når en har lest masse om hold av fisk på forhånd og gjør dette etter boka.
Har en sterk misstanke om at noen fisker jeg kjøpte i en viss butikk var syke når jeg kjøpte de. Jeg har hatt akvariet i 2 år uten fiskedød, men med de nye fiskene gikk det totalt galt. Såå uflaks kan en ha. Blir ikke noe handel av mere fisk i den butikken i hvert fall!!!!! Handler heller i butikken hvor jeg har kjøpt de fleste fiskene fra før, har aldri vært et eneste dødsfall på de 2 årene derfra!
Opplevde nøyaktig det samme nettopp. Vet ikke om butikken har stoppet salget av de syke fiskene. Da jeg kjøpte dem var det ikke synlige prikker, men nå har også de i butikken synlige prikker. Det kan virke som noen passer litt dårlig på, eller ikke bryr seg noe særlig.
De virker temmelig resistente mot vanlig prikksyke medisin, så nå er det heite dager i akvariet ... (
Jeg så heller ikke at de hadde noe sykdom da jeg kjøpte de. Vakker fin fisk. Men litt endring av miljø var kanskje det som skulle til. Men likevel, som sagt, kjøpt har kjøpt fisk før, til og med viltfanga, hvor det har gått kjempefint.