Ønsker meg et større akvarie, tips.?

Jeg har nå et 54 liter akvarie stående med noen guppy, rødhodetetra og pleco, men ønsker meg et større et, helst et på 120 liter eller litt større.. Noen som vet av hvor jeg kan få kjøpt et BILLIG akvarie her i Trøndelag? Brukt går også an, men må være tett og ikke være noen sprekker i.. Må også følge med det mest nødvendige av utstyr..
Ønsker også tips til hva slags planter, sand/grus og fisk jeg kan ha oppi.. Fiskene må kunne gå sammen med guppy fisker..
Du kan jo lage en annonse i rubbriken på ønskes kjøpt, også kan du jo sjekke finn.no
Lykke til
har sjekket både her og få finn.no, men er lite som selges for tiden egentlig.. i allefall i min prisklasse.. har ikke råd til akvarie for 3000,- og i den dur.... men takk for d ja, så skal jeg lage en annonse her også..
men noen som har tips til sand/grus, planter, fisker og pynt også da lr..?
Hei!
For å finne ut hvilke fisker du kan ha i et akvarium på 120 liter, så kan du søke i fiskebasen her på forumet.

Så kan du velge hvilken størrelse akvariet er sånn ca osv, og da kommer det opp hvilke fisker som passer. Da kan du lese mer om de forskjellige sortene

Fiskebasen: http://akvaforum.no/fishbase.cfm

Lykke til
ligger mange akvarier ute på finn til rundt 1000 lappen
jo da jeg vet det, men er ikke alle som er i nærheten av meg skjønner du.. bor i trøndelag, og det er ikke barebare å få i et akvarie fra oslo heller..
Jeg kjøpte nettopp akvarie her i trondheim, og det er bare å vente litt. Det dukker jevnlig opp nye kar på finn.no i alle størrelser. Når jeg lette var det er problem at alle var i 2-300L størrelsen og kostet fristende nok 500-1000 kroner med alt tilbehør, mens jeg ville ha 50-80L.
Ja, jeg må vel bare vente og se.. Vil helst ha et mellom 100 - 140 liter jeg da.. Må vel selge det akvariet jeg har nå også om jeg får kjøpt meg et større et også..
Lag deg et søk med "akvarie" på Finn.no. Da får du beskjed når det kommer nye annonser.
Ellers så er det jo blitt utrolig lett å prute nå. Send en sms og tilby ca. halv pris. De som vil selge akvarier er som regel drittlei og vil bare ha det ut av hus.
Takk for tipset..
Visste ikke at man kunne gjøre det på finn.no...
Ja, du har rett i det, trepper man de rette personene, så kan man sikkert få akvarier billig..
Har et søk liggende inn på begge agderfylkene og får nye treff nesten hver dag. Har resultert i 4 akvarier siste måneden

Lykke til
HeHe!
Det var ikke dårlig.. :P
Takk for det ja.
Nilam
Ønsker også tips til hva slags planter, sand/grus og fisk jeg kan ha oppi.. Fiskene må kunne gå sammen med guppy fisker..

du kan vist bryke sand dra stranda/elva bare du koker det, skal prøve sand fra elva neste gang jeg vasker akvariet mitt.
bare pass på at du ikke får med skjell å slikt som kan påvirke ph i vannet.
Kjøp deg ett Juwel rekord 800. Det er ett supert kar på 110 liter som har "innebygd" innvendig filter og varmekolbe. Det følger også med heldekkende armatur. De ligger på rundt 1400 - 2000 nye.
Se på Dahlsdyrerike.no
Nå vet ikke jeg pris på frakt der, men du kan jo gå i en lokal dyrebutikk og kikke. Sikkert rundt samme prisen. De fleste butikker har juwel
Skal hente et akvarie på 120 liter i dag, og det jeg lurer på er om jeg kan sette fiskene rett oppi om jeg bruker filterguffe fra det innvendige filteret i mitt 54 liter akvarie og har det oppi det utvendige som følger med..? Tenkte da å "skylle" filteret jeg har nå i akvarievann og helle det i det utvendige filteret.. Kan jeg da ha fiskene oppi med en gang, eller må jeg vente en stund? Har kun plantene jeg nå har i det på 54 liter, så må flytte de over, så har ikke anledninger til å kjøre inn akvariet på "vanlig" måte...
Nilam
Skal hente et akvarie på 120 liter i dag, og det jeg lurer på er om jeg kan sette fiskene rett oppi om jeg bruker filterguffe fra det innvendige filteret i mitt 54 liter akvarie og har det oppi det utvendige som følger med..? Tenkte da å "skylle" filteret jeg har nå i akvarievann og helle det i det utvendige filteret.. Kan jeg da ha fiskene oppi med en gang, eller må jeg vente en stund? Har kun plantene jeg nå har i det på 54 liter, så må flytte de over, så har ikke anledninger til å kjøre inn akvariet på "vanlig" måte...


er ikke noe geni på det med balansen i akvariet, men jeg tror du burde vente en uke eller to minst etter du har puttet filterguffe fra 54 literen.
men planter trenger du sikkert ikke vente så lenge med å sette i.
Men hvis jeg setter inn plantene i det på 120 liter, så har jeg jo ikke planter i det på 54 liter.. Bor ikke nærme en dyrebutikk heller, så er ikke så lett dette..
Nilam
Men hvis jeg setter inn plantene i det på 120 liter, så har jeg jo ikke planter i det på 54 liter.. Bor ikke nærme en dyrebutikk heller, så er ikke så lett dette..


ok, jeg bor også langt ifra nermeste dydebutikk å da tok jeg noen avleggere fra den planten jeg hadde å tilførte godt med oksygen til vannet så vokset plantene fort.
2 planter har blitt til 10 stykk nu.
men kommer jo kanskje ann på hvilken plante du har.
Ok. Er ikke sikker på hva slags planter jeg har i grunn.. :P
Nilam
Ok. Er ikke sikker på hva slags planter jeg har i grunn.. :P

du kan jo bare prøve med en avlegger
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap