Ferskvannskrabbe- hjelp!

Hei fikk i gave en enslig liten ferskvannskrabbe til akvariet mitt, tror det er en rød ferskvannskrabbe, men har null peiling på slike, men vill jo at den skal ha dte så godt som mulig. Det er veldig lite informasjon om hold av slike, så lurer dermed på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med litt generelt info som feks hvor store de blir, alder, hva som trengs, evt sykdomstegn eller tegn på misstrivse, hvem de kan bo sammen med hvordan eg bør inredde akvariet ( vet den må ha landområde så har fikset det), kjønnsforskjeller og alt annet som eg kan ha behov for å vite.

Den eg har nå er liten og rølig, spesielt på klørne, aner ikke hvor den kommer i fra ( som sakt var den en gave) va 2 cm, og hun eg fik den av sa den var blandt de største og ikke skulle bli så mye større. Han får dagli sånne mså tabelette eg fikk med, men vet ikke om det er nok ?


Blir kjele glad om noen hjelpe meg litt her !!
Har du mulighet til å ta bilder av den?


Alt jeg vet er at de alle fleste krabber trenger å kunne gå opp på land, altså et lite landområde. Men for å vite om din trenger det, må den jo identifiseres først
Jeg har hatt et par krabber opp igjennom tiden, det første du bør gjøre er å sørge for at karet er tett så krabben ikke kan rømme. De er eksperter på å klatre på bakrunder og alt mulig rart, kommer de opp og du har en åpning er strømledninger osv går ut, så kommer de seg ut også.

Ikke så moro å finne krabben under sofaen eller i gangen.

Jeg har 2 krabber i et kar med egen landdel og andre reker - ingen fisk i det karet per dags dato. Ikke hatt noen problemer med å ha maller, sommerfuglciklider eller annen fisk sammen med de.

Du kan kjøpe jod og tilsette i karet, det hjelper for å styrke skallet deres.
Jeg bruker det av og til, ikke så ofte lenger.

[External Image]

Mater de med JBL Novo Crabs og de digger i hvertfall den.
Ang. temp på vannet så er de nå i et kar på 23 grader.
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap