Hey har kjøpt meg 250 liter trenger tips om fisker ..

har kjøpt meg 4 store scalare . hva kan de svømme sammen med vil ha noen fine fisker, maller, sengle reker. alt mulig er jeg intressert i ..

noen som ahr noe ide
så vil jeg prøve å få egg på scalarene .. hvor mange kan jeg ha i akvariet ??
for å få egg vil jeg anbefale en gruppe på 6, da er du nesten sikker på at minst en er jente. Jeg har selv 8 stk og 3 lekspar som legger egg i takt:P Har ikke blitt den helt store suksessen da jeg har 2 maller og 10 corys sammen med de. Eggene overlever max et døgn før noen har spist dem opp. Så nå sist tok jeg de ut og la dem i egen tank, får håpe det blir micro scalarer ut av de snart for nå begynner jeg å bli utålmodig..

Mine 8 går sammen med (som sagt)
- 2x Ancistrus Sp. Oppdrett
- 8x Metae
- 2x Ukjent cory
- 30x Neon Tetra
- 2x Skjørte Tetra
- 6x Kobber Tetra
- 12x Reker av ukjent rase atm.
- 1000000000000000000000 Malaysiske sand snegler (begynte med 12:P)
Et par Palettsiclider og ei lita hule er et must. Legger egg hele tiden og forsvarer området sitt med livet som innsats.
scalarer går somregel greit med fisk som er litt større enn di klarer å spise mine går fint med neontetra. Kun den minste lille som ble lunch di har også selskap av skjørtetetra, glødebåndstetra og ancistrus. Snegler går fint med scalare. Eplesnegler er jo fine Men reker? Hm. Ville vært litt redd for at di blir spist.
takker for svar . emn jeg har funnet ut at jeg vil bare skaffe meg 6-10 scalar å noen maler . så får vi se om det blir noen egg i akvarie mitt

kunne tenkt meg noen fler planter i akvarie.
trenger scalar mye planter ?
Jan Arild Karlsen
Et par Palettsiclider og ei lita hule er et must. Legger egg hele tiden og forsvarer området sitt med livet som innsats.


har hatt det før i et lite akvarie ja . voldsomt gøy å se på når den svarte bølgen etter foreldrene . hehe --
BuZzy^
takker for svar . emn jeg har funnet ut at jeg vil bare skaffe meg 6-10 scalar å noen maler . så får vi se om det blir noen egg i akvarie mitt ;) kunne tenkt meg noen fler planter i akvarie. trenger scalar mye planter ?


Heisann.
6-10 stk? Det synes jeg var litt mye. Du vet jo at scalarer blir store og plasskrevende, så i kun en 240 liter kommer det nok til å bli en del krangling.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt 6 stk små scalarer, og når det har blitt et parr, kan du selge de 4 andre.

Jeg skal selv anskaffe meg 6 stk små VF scalarer i min 240 liter. Viltfanget scalare synes jeg er mye finere enn den vanlige oppdrettsvarianten. Den er dog litt dyrere.

I 240 litern min har jeg for tiden:

- 3 stk Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´
- 5 stk Corydoras panda
- 9 stk Corydoras trilineatus
- 3 stk Siamesisk algeeter
- 2 stk Nanochromis transvestitus
- 20 stk kardinaltetra

Håper du finner noen fisker du liker.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap