Guppy

Hei igår fikk jeg 3 guppyer, og de 2 jentene hadde jo så stor sånn mage ting, er den gravid da? men vist en Orange fisk og en Gul fisk får yngel kan halen demmers bli blå fordi om!? men tror du de er gravid?
se bak på ho guppyene. Di får en svart flekk bak i rompa:p da er den gravid. Flekken blir større og større jo nærmere fødselen det kommer. Mulig den kan være gravid. Guppy blir gravid hele tiden
hei

Jeg har selv hatt guppy og dem gikk så og si gravide konstant. så du skal ikke se bort fra at du har fått med deg gravide guppyer hjem nei. dette med gargen er jeg litt usikker på. Men di ynglene jeg fikk ble sånn som faren var og han var vildtfarget. og mora var knall oransj. kan legge inn en film av dem til deg etterpå. Må bare finnne den igjen.
B. Andresen
hei Jeg har selv hatt guppy og dem gikk så og si gravide konstant. så du skal ikke se bort fra at du har fått med deg gravide guppyer hjem nei. dette med gargen er jeg litt usikker på. Men di ynglene jeg fikk ble sånn som faren var og han var vildtfarget. og mora var knall oransj. kan legge inn en film av dem til deg etterpå. Må bare finnne den igjen. ;-)


Okei

Takk for svarene , så hvordan kan man ca. se hvor lenge til det er den for ynglene
hann guppyene i denne filmen er ungene jeg snakket om. Faren var helt like untatt at han var tanken mørkere.

Moren døde en uke etter fødselen.

hun ble sikkert utslitt. siden kullet hun fikk var på 42stk.

Ut av disse overlevde 14stk i ca et halvt år.

når det gjelder tiden så går det gjerne ca 28 dager mellom fødslene. men noen ganger så går det lengere tid. har hørt at det hender det tar opp mor 10 uker. hunnen blir gjerne mer stresset dagen før og spiser mer. Jeg var heldig og se at det var svært nære fødsel på hunnen min så henne satt jeg i føde boksen og etter ca 1 time var hunn ferdig fodt. Men dette med denne boksen anbefales egentig ikke siden hunnen blir så kjempe stresset av og være i den. dette viste ikke jeg da hun første fødte så da var jeg vel egenlig heldig at hun ikke holdt igjen yngele og så når jeg fikk den beskjede så var jeg rask med og gå til innkjøp av en 20l som ble brukt til føde og oppvekst karr.
B. Andresen
hun ble sikkert utslitt. siden kullet hun fikk var på 42stk. Ut av disse overlevde 14stk i ca et halvt år.


hm, hvor lenge/ mange år lever ca. fiskene ?
dem lever ikke så veldig lenge i mine øyne. (toppen 1 år)

Men dette fant jeg på http://www.theaquariumwiki.com/Poecilia_reticulata.

Guppy
Poecilia reticulata

Min. Tank Size

37.854 liters
(10 US G.)

Size
6.35 cm 5.1-6.4cm (2-2.5 ")

pH
5.5 - 8.0

Water Hardness
6-15 °d

Stocking Ratio
1:3 M:F

Diet
Omnivore
Pellet Foods
Flake Foods
Live Foods
Tilfeldig bekjentskap
© Mads G Sandhåland
Reklame for plussmedlemskap