Fisker sliter med å holde seg rett..

Jeg har to gravide guppy fisker som flyter en del på siden.. De sliter med å holde seg "oppreist".. Har også ei som fikk yngel for 1 uke siden, og hun flyter mye rett opp/ned.. Hva er galt med disse? Kommer jeg til å miste dem eller? Litt kjedelig da to av dem er gravide og jeg gjerne vil at de skal yngle hos meg..
Ingen som har noen ideer?
Haster nesten litt da jeg må vurdere om jeg skal humant ta livet av dem eller om jeg skal la de leve..
Men om jeg humant tar livet av dem, kan jeg få reddet yngelet de har, eller dør det også inne i magen på mora?
Hei

Jeg kommer med noe ide her. og litt annet.

Dersom dem ikke er klare til og bli født så død dem sammen med mora. dette siden dem blir ikke klekket før rett for fødselen. men om du er usikker på hvor nært hunnen er fødselen så kan du prøve og stryke hunnen forsiktig over buken med fekefingeren og se om noe kommer ut. det kan jo hende hunnene dine har føde problemer. har hatt guppy selv så det hendte jeg prøvde og hjelpe dem om jeg merker at dem sleit med et eller annet. Et par av mine døde under forsøket på og redde dem men det var grunnet at dem alt var overstresset.
det var nok ikke det som feilte henne nei dessverre.. spørs om jeg får bare avlive alle 3 da.. jeg som gledet meg på mer yngel her.. har bare en hunn igjen jeg da på 4 hanner og det er ikke bra.. jaja
Synd da at det ikke var yngel.
Ville latt dem få natta på seg. det beste er om dem enentuelt da dør selv dersom dem. Dette er bare dersom dem ikke lider så det syns. Jeg er ikke noe for og avlive fisker dersom dem har en mulighet på og klare og komme seg.

Men dette ser jo du selv best.
tror nok at hun som er størst kommer til å dø, for hun ligger mye på ryggen nå.. jja, får se i morgen tidlig da og håpe på det beste..
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap