Skjønner ikke, hjelp

har to neontetra som svømmer ned, når de slutter å svømme flyter de mot overflaten.
dem er litt mørkere i ryggen enn de andre fiskene.
en til fisk har begynnt å få disse symptomene.
langt unna nermeste fiskebutikk så er ikke aktuelt å hente medisin så sent, trur dem dør av utmattelse snart.
hva kan det være å hva skal jeg gjøre? er dette noe normal oppførsel????

ps: fikk noen planter får en uke sia og det er kun 35L akvarie

hvordan er vannverdiene dine? Har du regelmessig vannbytter?
B. Andresen
hvordan er vannverdiene dine? Har du regelmessig vannbytter?


har ikke trengt å måle før så har ikke kjøpt inn:s

skifter vann 1 gang i uka å det virker som har fungert bra (ca.20%)
ok.
Det og ha dråpe tester for hånden er en god ting. Ville ha kjøpt det inne så snart det er mulig er jeg deg.

Jeg selv tar en ukentlig test av vannet i akvariene mine. det er sjelden det er noe galt med vannet men jeg liker og være sikker.
Det jeg tester da er: no2, no3, amoniakk.


Og en gang i mnd tester jeg gh og kh dette for og sjekke at det er stabilt.

Men hva som er galt med fiskene dine er jeg ikke sikker på hva er.

skal innvistere i tester, har bare ikke hatt tid ennå.
lurer på om det har noe med det siste vannskifte, så tempraturen kom det i 19 grader. bommet litt med oppvarmingen av vannet:s
jeg selv bruker og ta kaldtvannsbytter så da faller tempen et par tre grader og har ikke gjordt noe skade her i allefall
Hvor lenge har karet ditt vært i drift? Ser du har registrert det for litt over en uke siden og at du har 4 Siamesiske algespisere og 10 Neontetra i din lille 35 L ...... Det går nok aldri bra i lengden
Ikke godt å si hva det skyldes at neonene dine sliter, men mitt tips er enten nitritt eller nitrat - eller begge deler! Mitt råd er å bytte minst 50% av vannet daglig en periode mens du skaffer deg større kar eller selger de fiskene du har nå og kjøper reker, EN kampfisk eller noen få guppy.
Sorry, men i følge basen skal Siamesiske algeetere ha 160 L og neontetraene som er en stimfisk bør ha minst 50-60 L å boltre seg på.
kjøpte det brukt, va 2 store gullfisk i det å folk sa jeg måtte kvitte meg med dem å skaffe noe mindre eksempel neontetra eller guppy så gjore nu det. å han fyren i fiskebutikken sa at de alge-etene ikke trengte stor plass. har oppdaget i ettertid at alt er feil men skaden er skjedd. bra start på ny hobby da:p

burde jeg kaste plantene?
Kos deg med hobbyen, du! Og lever siameserne tilbake til luringen i dyrebutikken! Ikke uvanlig å gjøre noen tabber i starten - det er det man lærer av Kan hende neontetraene klarer seg om de blir alene, men et godt alternativ er jo 4-5 han-guppyer i 35 L isteden? Fine i fargene og uten damer blir de jo ikke flere
Ikke kast plantene; de trengs for å bruke opp litt av nitraten i vannet, også er det jo dekorativt.

Ikke mist motet - akvariehobbyen er topp!
takk.
kommer nok til å ta mange år før jeg blir lei, har skifta vann nu så får fortsette med det til jeg ser noen forbedringer.
skal kjøpe ny tank iløpet av denne måneden, dem får bare holde ut litt til.
fikk gitt bort SEA'ene til en med et 300L akvarie så dem havner en god plass
høres det ut som en god ide å gi litt mere lys til plantene så dem får jobbe litt mere?
har hatt filter på lyset tidligere
jeg har lyset stående på i ca 10-11 timer i døgnet.
jeg skrur det på kl12.00 og da står det på til jeg legger meg.
B. Andresen
jeg har lyset stående på i ca 10-11 timer i døgnet. jeg skrur det på kl12.00 og da står det på til jeg legger meg.

ahr mitt på 9 timer, med timer. kanskje skru det opp til 10 timer da.
Om det ikke er vannet det er noe feil med, Kan det være at Neontetren har spist litt mye. Det er lenge siden jeg hadde de fiskene, men jeg vil huske at de var glupske og kunne flyte litt opp når de hadde forspist seg.
oppdaget oppførselen etter sist foring, får håpe det er bare det da.
dem spiser jo alt, tilogmed skiten sin.
skriver når noe skjer, takker for all hjelp hær på AF, bra det er en slik side på nett
hehe, dem hadde bare spist litt mye.
studerte idag når jeg gidde mat å da tok den ene et helt flak å svømte bort å spiste den alene så kom den tilbake å spiste restene med de andre fiskene nu svømmer den igjen litt rart
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap