en l-144 yngel er borte (spist opp?)

Hallo. i det siste har jeg hatt en del uflaks kan en si. hadde 6 kuhlii åler og 6 L-144 3/4cm yngel som ventet på at 375 literen skulle bli klar, og det ble den, for knappe 2 dager siden.

rett før jeg tok de over, døde 2 kuhliier av ukjent årsak, mest trolig dårlig vann.
de 6 L-144 og 4 kuhliiene ble da flyttet over, med ny sand og masse fin plass å kose seg på i 375L'en.

for å forhindre at fiskene mine, som er ganske små - ikke skulle havne inn i pumpa mi. (FLUVAL FX-5) så tok jeg og puttet en avkuttet strømpe utenfor, og dette virket ganske fint, trodde jeg. nå for en og en halv time siden synes jeg at det var veldig lite aktivitet i akvariet, selv til å være så lite fisk - så jeg sjekket litt rundt. 2 kuhliier hadde greid å surre seg inn i strømpa, og havnet halvveis inn i pumpa innsuget, så da har jeg to igjen.
Det satt også fast en død L-144 yngel der. tror de satt seg fast noe rundt samme tid, men fant malla først for den lå på fremsiden.

Det er jo såklart trist, ettersom jeg har gledet meg som bare det til å få alle sammen over. uansett, jeg merket veldig lite aktivitet i akvariet, så jeg la ut 2 squash biter. mallene mine pleier å komme og spise samtidig, men nå var det bare tre som var ute og spiste.

Jeg hadde jo mistet bare 1 L-144, og så så jeg bare tre. jeg får jo litt panikk da, for jeg har jo ikke hatt så kjempeflaks i det siste, så jeg begynner å lete etter de.

løfter på det som er av røtter. (har bare tre røtter, og masse åpent landskap.) og finner ingenting.

noen som vet hva som kan ha skjedd? kan to maller til ha død, og kirsebærrekene mine eller eplesneglene spist dem opp?

de kan jo ikke bare forsvinne? ligger ingen maller rundt på gulvet heller.¨
uff


EDIT: tok en grundig sjekk nå, det er fire her - en som mangler.
Er godt mulig rekene og de andre fiskene har spist den opp.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap