Mangrove rot som flyter

Inaktiv bruker
Hei!
Har nå startet opp akvariumet mitt. Jeg la grusen i etter å ha skylt den skikkelig. Deretter satte jeg i roten på ca 3kg. Så plantet jeg litt rundt omkring.
Jeg begynte å fylle det opp med vann, og plutselig rørte roten på seg. Det tenkte ikke jeg over at den kom til å flyte!
Vil den synke når den har trekt i seg vann, eller må jeg bruke noe for å få den til å ligge stille?
Takk!
du kan koke den i noen timer. Om du ikke får til det så må den tynges ned(holdes på plass men noe tungt) til den har trekt nok vann, dette kan fort ta et par tre uker. kommer ann på størrelsen.
Plussmedlem
Avhengig av hvor tørr den er må den ligge alt fra et døgn og til leeenge og trekke vann. Etterhvert vil den da synke. Alternativet er å tynge den ned på noen måte, men ikke alltid det ser så pent ut i karet da...
Inaktiv bruker
Ok. Da tror jeg den bare får flyte i noen uker. Har festet javabregne på den òg, ikke så gøy å ta den av for å koke den. Takk for raske svar!=o)
bruk en fin stein til å tynge den ned med. De gjorde jeg på mine røtter. tok 5 dager
Plussmedlem
Ikke det at det er et lettvint alternativ, men sugekopper går an.
Tilfeldig bekjentskap
© Mattias Allroth
Reklame for plussmedlemskap