Ein del spørsmål i oppstartsprosessen :)

Heihei!

Eg har akkurat tatt oppatt ein gammal hobby her Har vore utan akvarium i tre år no, men fekk plutselig lyst å starte oppatt! Eg har no hatt eit 100l kar oppe å gå i ei veke. Mitt forrige akvarium fekk eg ferdig innkjørt, så dette med oppstart er heilt nytt for meg. Vil jo sjølvsagt prøve å unngå dei største fallgruvene. Dette er det eg har gjort til no.

Dag 1: Vatn og sand, aqua-safe, ei rot og eit par planter. Pumpa er brukt, men har kjøpt nytt filter til den.

Dag 2: Fekk henta filterslam frå naboen som eg tømte rett i filteret. Forhåpentligvis ein del gode bakteriar der!

Dag 4: Sette inn 5 stk fisk. 2 skjørtetetra, 2 kileflekkrasbora og ein kinesisk algeetar. Dette er fisk eg har fått av naboen, som skal avslutte akvariet sitt. Forar dei sparsomt, algeetaren får "kjeks". Det er ikkje akkurat så mykje algar å snakke om her.

Dag 5: Bytta ut 20 liter vatn, som stod til lufting over natta.

Dag 7: Målte vannverdiane. Nitritt 0, Nitrat 1, Ph 7.

Høyrest dette greit ut?

Fisken ser bra ut, eine planta ser ikkje så bra ut.. Blada visnar eitt etter eitt og dett av. Kva skal eg gjere med den?

Tek gjerne imot tips og råd. Vil sette inn fleire planter, men usikker på om eg kan gjere det med ein gong? Skal også kjøpe fleire fisk, men vil vente til eg veit om eg har stabile vannverdiar. Når kan eg forvente det, og kva bør eg gjere med vatnet framover?

Skal kjøpe 6-8 kileflekkrasbora til, det er jo for lite med to i ein stim.. Ønsker også å ha guppy i karet, men las at desse ikkje går så bra saman med skjørtetetraen? Det var ein strek i regninga.. Nokon som har erfaring med dette?

Vart mange spørsmål dette, men håper nokon kan ta seg tid til å svare ein rusten akvarist
Du kan sette inn flere planter nå. Akvariet ditt har ikke så mye å by på plantene dine næringsmessig ennå så når du kjøper flere planter kan du kjøpe med gjødselkuler å sette ned i grusen ved røttene. De er langtidsvirkende. Vent med å sette inn flere fisk til filteret har fått kjørt seg inn litt. Fint at du fikk med slam fra et annet akvarie, gjorde det selv og det fungerte bra det.
Jeg kan svare på et par av spørsmålene før natten. Når du måler nitrat i vannet men ikke nitritt tyder det på at de ønskede bakteriene er tilstede. Så da handler det om å øke belastningen gradvis slik at bakteriekolonien vokser i takt med belastningen. Spar gjerne litt på maten i begynnelsen slik du gjør også, fiskene har ikke vondt av det og det er bra for filterbakteriene. Prøv også å unngå planterester som ligger og råtner i akvariet, det skaper ekstra belastning.

Når det gjelder den planten som råtner, vet jeg ikke hva det kan komme av. Er lysrørene gamle? Det kan være det som er problemet. Å sette inn flere planter er det bare bra å gjøre. Planter som vokser raskt vil også hjelpe med å holde algenivået i sjakk.

Da jeg kickstartet akvariet mitt kjøpte jeg først 6 fisk to dager etter slammet ble tilsatt, og så etter en uke kjøpte jeg 6 til. Det gikk strålende, men jeg ble anbefalt å måle nitritt annenhver dag en periode for sikkerhetsskyld.

Stort mer en det kan jeg ikke svare på tror jeg. Men ønsker deg lykke til med nyoppstartet akvarium!
Tusen takk for svar begge to

Eg har no kjøpt inn noko fleire planter, samt plantegjødsel-tablettar som eg hadde nedi attmed røtene. Lysrøret er to år gammalt, men har ikkje vore i bruk på eit år. På tide med eit nytt då?

Skal måle nitritt-nivået annankvar dag, slik at eg er sikker.

Har bytta ut 10% av vatnet i dag, og slamsugd botnen. Døde planterestar fjernar eg så fort eg ser dei.

Håper oppstarten går fint vidare, gledar meg til å putte meir fisk i karet!

Tek gjerne i mot fleire tips og råd om nokon har noko å kome med

Lurer på kor ofte eg bør skifte vatn no i begynnelsen, og kor mykje i gongen. Samt, når er den kritiske fasen over?

Og, temperaturen! No står varmekolba på 18 grader, det er likevel 27 grader i vatnet. Det er litt mykje er ikkje det? Det går ikkje å skru varmen lenger ned heller, og varmekolba er faktisk berre beregna på max 60l.. Skjønar ikkje kva eg skal gjere med det.
Så lenge du måler nitritt og amoniakk jevnt så trenger du ikke bytte så mye vann i oppstarten. Amoniakken kommer før nitritt. Det kritiske punktet er noe vi hele tiden må unngå ved regelmessig vannbytte hver uke.
Bare vær forsiktig med innsetting av fisk, mål verdiene underveis og det skal gå kjempefint. Så kan du bytte ut 20-30 % vann en gang i uka. Men hvis du måler nitritt eller amoniakk bør du bytte vann hver dag til det er under kontroll. (Også avhengig av hvor høye verdiene er.)
Kjøpte du termometer og varmekolbe nytt..? Kan hende du bør bytte de ut.
Du bør kanskje sette varmekolben på 25-26 gr. ellers kan det vel bli litt kjølig for fisken om tempen ellers synker i karet etterhvert
Plussmedlem
elwaro
Du bør kanskje sette varmekolben på 25-26 gr. ellers kan det vel bli litt kjølig for fisken om tempen ellers synker i karet etterhvert ;)


Sette kolben på 25-26grader når det i øyeblikket er 9 grader varmere i karet enn det termostaten strå på ja... Mmhmm....

Hva slags kolbe er det egentlig? Gammel eller ny...

Ser du om termostaten slår inn og kolben er på da?
Hvis kolben slår seg på slik den er stilt nå hadde jeg bare dratt ut kontakten inntil videre. Hvis du IKKE har sett om den slår seg på eller ikke, kan du prøve å stille på termostaten og se temperaturen når kolben slår seg av og på...
Har du mulighet kan du også sette nedi et nytt termometer, men er vannet virkelig såpass varmt som 27grader så merker du det med fingeren...
milo
[QUOTE=elwaro]Du bør kanskje sette varmekolben på 25-26 gr. ellers kan det vel bli litt kjølig for fisken om tempen ellers synker i karet etterhvert ;)


Sette kolben på 25-26grader når det i øyeblikket er 9 grader varmere i karet enn det termostaten strå på ja... Mmhmm....

Hva slags kolbe er det egentlig? Gammel eller ny...

Ser du om termostaten slår inn og kolben er på da?
Hvis kolben slår seg på slik den er stilt nå hadde jeg bare dratt ut kontakten inntil videre. Hvis du IKKE har sett om den slår seg på eller ikke, kan du prøve å stille på termostaten og se temperaturen når kolben slår seg av og på...
Har du mulighet kan du også sette nedi et nytt termometer, men er vannet virkelig såpass varmt som 27grader så merker du det med fingeren...
Det er visst ikke alle som vet hva en termostat er *s*
Termometeret er heilt nytt, så det skal vere riktig. Det er eit slikt som ein klistrar på innsida av glaset.

Varmekolba er ikkje ny, ca 3 år gammal, men ikkje brukt på eit år. Har ikkje fulgt med på om termostaten slår seg av og på, det er i alle fall eit lys på den, men har ikkje sett om det er av innimellom. Kanskje eg skal prøve å sette den i ei bøtte med varmt vatn, og sjå om den likevel lyser.. Viss den gjer det er det vel på tide med ei ny ei.
Iselilja
Termometeret er heilt nytt, så det skal vere riktig. Det er eit slikt som ein klistrar på innsida av glaset. Varmekolba er ikkje ny, ca 3 år gammal, men ikkje brukt på eit år. Har ikkje fulgt med på om termostaten slår seg av og på, det er i alle fall eit lys på den, men har ikkje sett om det er av innimellom. Kanskje eg skal prøve å sette den i ei bøtte med varmt vatn, og sjå om den likevel lyser.. Viss den gjer det er det vel på tide med ei ny ei.


Bøtte med varmt vann og termometer, og så senker du tempen litt og litt med å skifte ut vannet med kaldt, så ser du omtrent hvor mye som skal til for at den slår seg på?

Det finnes noen varmekolber som må/bør kalibreres. Se om du finner merket på den og søk opp lit produktinfo så kanskje du blir litt klokere? Selv har jeg en halvgammel jager hvor kalibreringen ikke er så veldig intuitiv, det tok noen måneder før jeg oppdaget hvordan jeg ordnet det. Før det så stod den på 4 grader kaldere enn jeg ville ha det.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap