Flere fisk i min 110 liter???

Jeg har for øyeblikket følgende i min 110 liter tank:

2 Palettciklider
2 Ancistrust
5 Glassmaller
6 Zebrafisk
2 små ål (tror det er kuhlii)

Vil det være for liten plass i tanken til en liten stim (ca 6 stk) med kardinaltetra eller neontetra??

Noen innspill??
Jeg tror jeg ville sagt det var nok fisk....:-)
Noen mener at dersom du har to typer stimfisk så er det nok, og at det vil bli mer rotete uttrykk om du har opp i flere stimfisk. Og bpde glassmallene og zebrafiskene er stimfisk. Jo flere fisker, jo mer avfallsstoffer og dermed også mer alger. Så selv om det alltid er fristende med mer fisk, så er det kanskje lurt å avstå fra flere fristelser?
Hadde ikke ciklidene vært der,
så hadde det vært plass etter min mening med tetra`ne.

Men da vile jeg ha hatt rundt 15-20stk.
Dette grunnet at dem triver beste når dem er flere.
Detter er min mening.
Du får nok flere svar.

Lykketil.
Kanskje jeg skulle fått tak i en 60 liters og fylle den med et par varianter av tetra??

Noen forslag til hvilke ville gå sammen, og hvor mange av hver??

Kan jo ikke noe for at det tar litt av noen ganger Men skal ha en større tank på nyåret som jeg kan fordele litt av de som er i i 110 literen.

Fisk er og blir bare morro!!!
Du har fått litersyka?
Det vil alltid være behov for enda ett akvarium. Mange gode grunner for dette. Men jeg tror at det alltid er lurt å holde seg innenfor anbefalte grenser for tetthet når det gjelder fisk. Dersom det blir for tett med fisk i akvariene øker sjansen for sykdomsutbrudd, og da kan det godt hende man mister fisker man har blitt ordentlig glade i.. Og så må man lure på hvordan man skal medisinere osv.

Men det er ofte gøy å ha mange fisker av samme art - slik at man kan se disse bedre. Og når det gjelder ciklider, så synes jeg det er litt ekkelt å se disse fine fiskene plage hverandre fordi de går litt for trangt. Jeg ser jo at selv i mitt største akvarium på 429 liter, så er det slik at når fisker jager hverandre - så virker ikke akvariet spesielt stort.

Men sjekk ut hardføre fisker, og fiskekombinasjoner som kan fungere. Og når du har et større akvarium til eventuelle ciklider, så har du gjort et godt forarbeid.

Jeg tror de fleste alltid kunne tenke seg enda en fiskeart, bare en til ....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap