Pris på fisk

Her kan man spørre om pris på forskjellige pris både privat og i dyrebutikken.
Hei!
Her skal jeg ligge ut pris på de fleste fiskene de har på midtun zoo i Åsane, Bergen.
Jeg skriver først navn så pris også størrelsen på fisken.
Husk at de fleste fisker i butikken kommer etter jul.


Ciklider:
Brasiliansk jordspiser-399,- Medium
Heros-129,- medium
Uaru-399,- Stor
Sebraciklide-59,- små til medium
Ildbuk 79,- små
Palettciklider 59,- små til medium
Discus-595-1195- Ungfisk til stor
Sommerfuglciklide-59-69,- små til medium

Malawi:
Melanochromis cyaneorhabdos(Johanni) 79,- små
Rød sebra 79,- medium til stor
Golden 79,- medium
Mange andre som jeg ikke husker.

L-Maller:
Klovnepleco- 189,-(??) stor
Gibbiceps Står ikke pris- Store!! 20-35 cm.
Ancistrus sp. Oppdr. 69,- små
---//--- 199(?) medium-stor
Golden nugget 250,-(?) Medium

Levendefødende:
Platy-39,-
Guppy 39,-
Sverddrager 39,-
Ballongmolly 39,-
Molly 39,-
Endlers 39,-
Lyrehale platy 39,-
Seilfinnemolly 49-59,-

tetra:
Neontetra 10,-
Sort neon tetra 15,-
Kongotetra 59,-
Kardinal 15,-
Grønn neontetra 10,-


Annet
Praktbotia 95,- små 695 for en på 25 cm.
Sebrabotia 199,-(?) medium
Kampfisk hann vanlig 99,- Crowntail 129,-
sebrafisk 12,-
Elefantfisk 179,-
Black ghost 49,- 4-5 cm
Sitron killi 49,-
Sort pacu 99,-
Eplesnegler 39-49,-
Kirsebærreker 39,-

Flere fisker kommer
scalare 59-69 små
Microkrabber 99,-
Corydoras sterbai 49,- store
Corydoras Aenus 39,- medium til stor
Corydoras panda 49,- store
Panaque(Står banjomalle, men det er feil) 99,- små
Ciklide sp. 69,- små til store
Mangrovekrabber 79,-
Viftereker 99,-
Prikket sølvdollar 99,- små
Rødmunnstetra 24,-
Venusfisk/Kardinalfisk 5,- Veldig billig!
Colombiatetra 19,-
Kobbertetra 19,-
Slørhale 59 små til medium
Comet 69,- små til medium
8 talls kulefisk 99,-
Pappegøyeciklide 199,- medium til stor.
Sølvhai 79,- små

Saltvannsfisker(Er ikke så interresert i dette så alle priser er nok ikke helt riktig, men jeg har prøvd)
Stor drage fisk 999,-(saltvann)
Reke(vet ikke hvilken) 199,-
Doktorfisk 399,-
Noen som er gul og lilla(?) 199,-



Khulii ål 39,-
Asiatisk sneglespiser(Står som snegle spisende snegle) 39,-
Mysterie snegle(?) 39,-
Oscar 129,- små

Tenkte at jeg kunne ta prisen på andre varer en bare fisker så her er det:

Tetra Aquasafe
Gjør vannet bedre for fisken etter vannskifte. Anbefalt dose: 5 ml per 10 L.
Priser:
100 ml 69,-
250 ml 149,-
500 ml 279,-

Tetra torumin
Gjør vannet til sortvannsbiotop, surner vannet litt og gjør det mørkt. Anbefalt dose( samme som på Tetra Aquasafe).
Priser:
250 ml 179(?),-

TetraVital
Forsterker fargen på fiskene og gjør vannet sunnere. Dose: samme som oppe.
Priser: husker ikke tror det er 179,- for 250 ml.

Tetra crystalwater
Gjør vannet klarere(Fungerer bra til Malawi og Tanganyika kar).
Dose: samme som oppe(?)
Priser:
100 ml 79,-
250 ml 149,-

Mat:
TetraTabliMin
120 Tabletter 59,-

TetraMin (Flak)
100 ml 59,-
250 ml (?)
500 ml 249,-(?)
1 L 399,- (?)

Flere kommer


Frossenfor 100Gram

Røde, Svarte mygglarver 35,-
Africanamix 45,-
Artemia 45,-
Krill 35,-
Rekemix 35,-
Har noen andre også, i samme fryseboks ligger det eikeblader men det står ikke pris på de. Fryseren ligger med disken.

Dekorasjon og div.

Mallehuler:
Små 99,-
Medium 149,-
Store 199,- eller så var det 249,-

JBL lekshuler for ciklider 99,-

Tetra PH tester 135,-
Tetra 6 in 1 199(?)
Kokosnøtthule med javamose 149,-
Planter 49,- utenom Anubias koster mere
Zanzibar stein(For økning av PH.) 60 kr Kilo
Lavastein 40 kr pr. Kilo
Små røtter 49,-
Medium røtter 99,-
Store røtter 125 til 250 tror jeg.



Kommer mere og mere
Bruk linken til denne vis folk spør om pris på fisk og annet.
Spør gjerne om ting

Mvh Emil
Kan dere skaffe afrikansk tigerfisk på midtun zoo? Hydrocynus goliath eller noe i den dur?
Er dette en form for reklame for butikken, eller hva er egentlig meningen med denne tråden?
For min del sunst eg denne tråden va genial. Intresant å se vilken type fisk dei har
jeg bare lurer på om hvor mye ca en biggisepc på 20 cm (ca) koster. Og hvor mye ben kysse gurami.
Hei Emil Andre!

Du er på kanten av det som vi kan tillate her på AF. Det som du legger ut nå regnes som reklame for Midthun Zoo. Det at du legger ut hvilke fisk de har og for eksempel hvilken kondisjon de er i er helt i orden, men når dette blir en ren prisliste så blir det litt for mye smak av reklame.

Ikke rent lite arbeid du har hat med å sette dette opp
Bor ikke i Bergen så bryr meg ikke så veldig, men ville også kalt dette reklame. Om det er god reklame er noe annet. Forutenom noen få arter så syns jeg det var ganske dyrt på Midthun zoo.
Reklame
Geir Kristiansen
Hei Emil Andre! Du er på kanten av det som vi kan tillate her på AF. Det som du legger ut nå regnes som reklame for Midthun Zoo. Det at du legger ut hvilke fisk de har og for eksempel hvilken kondisjon de er i er helt i orden, men når dette blir en ren prisliste så blir det litt for mye smak av reklame. Ikke rent lite arbeid du har hat med å sette dette opp :-)



Dette er jo for mye reklame, få det vekk etter min meining. Likt for alle!
Tja, Emil er 13år og sikkert ikke knyttet til butikken..?
Han skryter feks ikke uhemmet av butikken.
At prisene ikke er spesielt lave heller oppfordrer vel og butikken til skjerpings?
Hadde han(eller andre) sjekket priser hos andre og, hadde det ihvertfall ikke vært reklame og sikkert kommet oss kjøpere til gode, eller?
.

Ellers synes jeg det er rart at butikker ikke annonserer mere her.
(det må da lønne seg?)
Jeg savner annonser med hvilke fisk, til hvilke pris butikkene har inne.
Jeg gidder ikke (lenger) kjøre fra bydel til bydel for å sjekke hva de har inne.
Ole Olsen
Tja, Emil er 13år og sikkert ikke knyttet til butikken..? Han skryter feks ikke uhemmet av butikken. At prisene ikke er spesielt lave heller oppfordrer vel og butikken til skjerpings? Hadde han(eller andre) sjekket priser hos andre og, hadde det ihvertfall ikke vært reklame og sikkert kommet oss kjøpere til gode, eller? . Ellers synes jeg det er rart at butikker ikke annonserer mere her. (det må da lønne seg?) Jeg savner annonser med hvilke fisk, til hvilke pris butikkene har inne. Jeg gidder ikke (lenger) kjøre fra bydel til bydel for å sjekke hva de har inne.


Må si meg enig eg og.
Men det er vel enkelte butikker som har laget en salgsannonse og skrevet hvilke fisker de har fått inn, men blir vel ikke oppdatert så ofte.
Jeg bryr meg ikke om dette er reklame for en spesiell dyrebutikk, jeg bor milevis unna så kommer ikke til å handle der uansett, men jeg syns det er intressant å se hva priser på fisk ligger på siden jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag (kun den ene dyrebutikken jeg tilfeldigvis var innom igår, men som selvfølgelig ikke hadde fisken jeg liker inne).
Jeg ser nå at her i denne tråden står det at 1 neontetra koster 10 kroner. På "min" dyrebutikk kostet den hele 21 kroner. Over dobbel pris! Hva bruker 1 neontetra å ligge på i pris? Driver min lokale dyrebutikk rovpris kanskje?
i større byer med flere butikker må butikkene konkurere med hverandre og da går ofte prisen på "brødfisk" som neontetra og guppy litt ned. på steder med liten eller ingen konkuranse kan prisen ofte være litt høyere. kommer vel litt an på utgiftene til butikken og, de vil jo gjerne tjene penger :p
og noen kjeder som tropehagen/tam har tendens til å være dyrere enn gjennomsnittet. men selv her ser jeg gjerne neontetra til 10-15 kr stykket, litt avhengig av kvantumsrabbatt og slikt.
Inaktiv bruker
i elverum er det 15 pr neontetra og 19 pr kardinaltetra
Jeg synes nå trådstarter hadde en god ide jeg, men må være enig i at hadde trådstarter vært 30 år og ansatt i butikken ville jeg tatt det som reklame

15 for neontetra synes jeg var ganske stivt... I Hønefoss (ikke tropehagen zoo, men den andre dyrebutikken) selger de neontetra for 8kr stykket
Sparesset
15 for neontetra synes jeg var ganske stivt... I Hønefoss (ikke tropehagen zoo, men den andre dyrebutikken) selger de neontetra for 8kr stykket :)


Oisann! Det var litt av en prisforskjell fra dyrebutikken i nærheten av meg! Her skal de ha 21 kroner for 1 neontetra!
Jeg vil da ha en 15-20 neontetra, og da blir prisen rundt 3-400 kroner plutselig...
her nede på karmøy får eg 100stk neont for 500 kr
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap