Forslag til fisk i 540L :o)

Ja , jeg vet det er mange sånne tråder , men det hadde vært fint med noen tips alikevel. :oP

Skal sette i stand et 540 liter. I det skal det være(fisk jeg har fra før):

5 stk små scalare (blir vel store etterhvert)
7 stk corydoras adolfoi ( skal kjøpe litt flere av denne)
4 stk L-052
2 stk l-144
5 stk rødmunntetra (her skal jeg utvide stimen)
1 gibbi


?? Hva annet kan jeg ha med disse. Noe med litt str i toppen som ikke eter opp tetraen eller plager scalarene.
Kan jeg f.eks ha sølvhai ?? de bør det jo være en 4-5 av.....
Hei Heidi.

540 liter er en fin størrelse. Når det gjelder fisk så ser jeg at det er nok med bunnfisk du har som Cory og maler. Men kvitter deg med "Gibbi" hvis det er den malen som blir kjempe stor. Den kommer til å ødelegge inntrykk på resten og spiser alle de små som kommer i munn.

Jeg personlig liker kombinasjon scalare og tetra stim. Kjøp heller flere rødmunn tetra og eventuelt en stim til med Kardinal tetra. Da har du en rød og en hvit stim som stimer når scalare rører seg rundt i akvariet. Kjempe stillig i kombinasjon med masse planter. En stim med Tetra bør være 30 stk eller mer for å være livkraftig. De trives da bedre og 540 liter tillatter er stor nok til det.
Gibbi er herbivore. Spiser alger, algetabletter og grønnsaker. Så det går nok bra.

Jeg skal utvide tetraene mine med en 7-8 stk. Har også sett på kardinaltetra og kongotetra.

Ja bunnfisk har jeg nok av(da jeg kjøper nok en 5-7 stk cory til) , vil ha noe som syns i akvariet sammen med scalarene.
Store fisk spiser små fisk. Dette må du få med deg. Det spiller ingen roller om de er herbivore eller ikke. Du kommer til å merke det på Tetrastimmen når Gibbi er stor.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap