Ekstra filter?????

Hei

Kom til å tenke på en ting..... Filteret, Vi har jo bre ett.... Bør man ha et ekstra "på lur"????

Dette er jo tekniske ting som jo kan streike som alt teknisk kan. Vi har et Am-top 3338, som er helt ny.... Lurer på om jeg burde kjøpt et til, for å ha i reserve..... Hva har dere?????

Hvor lang levetid regner man forresten på slike filtere, som en tommel-finger regel????

det er jo alltid slik at om noe slikt ryker, så ryker det på et tidspunkt man ikke enkelt får tak i nytt....
Plussmedlem
Dette er opptil deg selv om du vil ha et på lur. Skulle det skje noe, er jo det lurt.
Helt ærlig så har ikke jeg det, men hvis det skulle skje noe nå har jeg noen ubefiskede akvarier jeg kan ta et fra.. ;P

Nei, det er ingen tommelfinger-regel på filterenes levetid, kjøper man kvalitet, som Eheim, er man (nesten) helt sikkert sikret for å ha et godt filter i maange år Eheim er tysk kvalitet, og noe av det beste man kan få tak i til akvarier, etter manges mening.

Så dette er opptil deg, om du vil ha et ekstra-filter i hus. Det er jo klart at det kan være lurt..
Hei,

Men da må jeg spørre, hvorfor Eheim til 3-4 ganger prisen av et Am-top filter, om det bare lever halve tiden av et Eheim, så er det Eheim-filteret jo ikke verd prisen.....

Vedr Eheim, så har jeg forresten et eldre Eheim-filter her, og skulle ha en pakning til dette..... men det var jo ikke å få tak i på en lettvinn måte her hjemme.... Fikk høre jeg måtte handle dette på nett, fra Tyskland, og det gidder jeg ikke... Handler i Norge jeg.... hvor man i det minste blir forstått.....

Så da blei det en Am-top i steden..... og er strålende fornøyd med det så langt, men vet kansje ikke bedre heller da, men fisken lever, vannet er krystallklart, og verdiene er flotte, og ikke er det særlig lyd heller av dette, her det står i stua....

Jeg bare spør, av uvitenhet....
Am top er gode pumper de

Mange slenger dritt om de ser jeg.
Men jeg har bare gode erfaringer, og mange av mine kamerater har Am top, aldrig hatt noe problemer de heller.

Den ene Amtop pumpen min, 3338 er 4-5 år gammel, ikke skiftet en eneste del på den enda. Og like stillegående som min bror sin tillsvarende Eheim.

Jeg er strålende fornøyd med Amtop, og har 3 utvendige Amtop, og en innvendig.
Den innvendige pumpen bråker litt. Men ikke de utvendige.
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap