Vann bytte uten søl?

Hva bruker dere til vann bytte uten å søle for mye? Tenker da gjerne på dere som har ett kar i stua uten tilgang til vask.
Bruker dere den utvendige pumpen eller egen slange? Eller maaaange 10liters bøtter?
Hei

hevertslange med slamsuger i karet, og hevertslangen liggende ut verandadøra og ut på terrassen.....

Karet fylles så med en annen slange, fra enten ute-kran, eller vaskeromskrana..... så samarbeide mellom meg og guttungen.... Meg ved karet, og guttungen ved krana....
Smart, men jeg er stort sett alene å er lei 10 liters bøtter. Men hevert ut verandadøra funker, men skulle hatt en lur løsning når jeg skal fylle opp igjen.
Plussmedlem
For å fylle opp karet så bruker jeg en slik.
Passer til de fleste kraner.
Slangen går deretter til karene hvor enden er festet på et slikt bøyd oppheng som du har på enden av avløpsslangen fra vaskemaskinen.
Den henger da greit over kanten på akvariet.
Disse kan du enkelt finne gratis på leveringsstasjoner for brukte/defekte hvitevarer.
hei

for å klare fylle karet aleine, hadde jeg kjøpt av de der gardenakranene, som man kan koble innpå slanger ved avgreininger etc.... denne hadde jeg satt en meter eller noe fra slangens ende, for å ikke få sånn spyle-effekt ved litt åpning på den krana.... Da kan du stå ved karet, og stenge vannet når det er akkurat på det nivået du ønsker....

så tar du jo denne enden med tilbake til vasken, der slangen er tilkoblet, stenger springen, for så å åpne og slippeut trykket via den enden du hadde i karet, før du kobler fra slangen

på den måten blir det lite søl
Er det noen av dere som vet hvor man kan få tak i en slik kran?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap