Slørhale

Idag så jeg noe veldig spesielt. Jeg vet ikke hva det var for noe, men den ene slørhalen min tygde på noe, så spyttet han den ut igjen. Den var brun/svart. vet ikke helt hva det var. gammel mat? bæsj? så kom den andre slørhalen og tygde på den. Så spyttet han den også ut. Så bare datt den ned i bunn.

Hva kan dette være for noe??

Jeg kjøpte sånn rense greie idag for 119. Han i dyrebutikken sa man skulle ta den ved stenene også skulle den greia rense det. Men fikk sjokk da jeg åpnet den. for det var ikke no automatisk på den. Helt vanlig rør. hvordan i huleste kan man rense vannet når vannet ikke blir sugd inn i røret? Noen som vet hvordan man bruker en slik? legger ut bilde av den!

Har innredet akvariumet mitt med 2 nye planter. hva synes dere?

Mangler jeg noe?
hei igjen.

Du har kjøpt deg en hevert ser jeg.

Denne må det suges vann opp i. Sånn som jeg har gjort nå i over et år på min.

Det som er viktig er at det er et fall ned fra kanten på akvariet og ned i bøtta. min virker ikke før det er fra 80cm til 1m fall. skal se om jeg finner en video av hvordan den brukes.
<embed src="http://www.youtube.com/v/oBdvTq6e04Q?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>

På denne videoen ser du at han suger vannet opp i slangen og har bøtta stående på gulvet.

Denne filmen viser det ikke så bra som jeg hadde håpet men det viser i allefall litt.
Fant ikke noe bedre i farten.
Ha den tykkeste delen opp akvariet og det tynneste delen i bøtta.
Lykke til med heverten, det er lettere en det ser ut til
Det aquasafe-dillet du har kjøpt er nok penger rett ut av vinduet... Men men.
Føler jeg må nevne at du bør kjøpe et akvarium til gullfiskene dine. Bollen ser litt liten ut.
Hei. Jeg har veldig lyst på større akvarium, og skal kjøpe det når jeg får lønning. Tror du fiskene mine ikke trives? Siden bollen er liten?
Håper ikke det. Prøver å gjøre så de skal trives. De svømmer fort rundt og kommer godt overens ser det ut som..

De i dyrebutikken sa max 3 fisker.
I en annen butikk sa de max 3 fisker til..
Men holder meg til de 3 jeg har til jeg får større akvarium..


Men jeg har enda ikke fått noe svar på hvordan jeg skal rense. Skal jeg tilsette aqua safe og den andre jeg har bilde av?
Eller skal jeg bare ta nytt vann i akvariumet??
noen som foresten vet om en nett side som selger bra akvarium? Noen steder jeg burde sjekke ut? merker osv?
Her inne på akvaforum kan du trykke på "rubrikk", og finne akvarium til salgs
Gullfisker kan bli opp til 20 år gamle. Du finner ikke 20 år gamle gullfisker som lever i bolle, de bli et halvt år til max 3 år gamle.
Gullfisker vokser seg store, og griser mye. Aka krever de kraftige pumper og hyppige vannbytter. Om dine fisker trives i bollen er litt vanskelig å svare på, men jeg åpner muligheten for at de vil trives bedre med mer plass
Aquasafe det bruker jeg uansett hva som sies om hva som trengs og ikke.Dette bare for sikkerhetsskyld, men jeg bruker bare halv dose. altså 2,5ml til 10l vann.

Også fant jeg etter litt leting en bedre film.

Det kan hende at du må suge opp vann i slangenhelt til det kommer neten helt opp til munnen din siden bollen ikke er så stor.

Her er filmen i allefall.

<embed src="http://www.youtube.com/v/l4_az4Yw4Ns?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>

tåler fiskene at man putter i aqua safe mens de r der?
ja det gjør dem uten tvil, men det lønner seg og blande det ut i et par liter vann først eller så har det lett for og legge seg på bunnen.

Takk for mailen forresten. Jeg har svar deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap