Frakt og vekt av akvarie

Jeg lurer på om noen vet ca hvor mye f.eks ett Juwel Rio 125 inkl. bord veier? Tenker da pga frakt? Har sett på ett på Aquamanias, men jeg vet ikke om de frakter, og hva frakten for meg evt blir på. Akvarie er jo ikke billigvare i seg selv akkurat!

Erfaringer?
det blir ikke sendt som vandelig postpakke pgr av dem ikke er forsiktige nokk og det kan knuse, veger vel rundt 40kg tipper eg?
blir sendt med transport i form for lastebil, så stopper den utfor huset ditt og ringer på og leverer det til deg, og er du ikke heime dumper han det kansje bare der utafor så ser du det når du komme heim om det ikke er blitt stjelt i mellomtiden:p
eller det blir levert eit sted du kan hente det ut.
pris vil eg tro er rundt 800kr-1200 i frakt.
Du kan jo bare ringe eller sende en epost til Aquamanias å spørre hva de skal ha i frakt..?
Jeg sendte på søndag spørsmål til 3 nettbutikker om frakt av ett Juwel Rio 125 akvarie. Ingen har svart. Desverre har jeg ikke telefon som fungere for tiden (ødelagt ladde-ledningen, så er strømløs), så får ikke ringt for å spør...
Du har ikke noen som kunne kjørt for deg? Nå står det at du holder til "..på landet" noe som i grunn kan være store deler av Norge. Selv bor jeg skikkelig på landet, men ikke lenger unna Aquamanias at jeg henter med bil selv..

Et Rio 125 går inn i de fleste biler, i alle fall hvis bordet er flatpakket. Har akkurat fraktet dette selv og det var ikke flatpakket..
Til f.eks Aquamanias er det rundt 60++ mil med bil (en vei). Og siden jeg verken har serfikat eller bil så blir det litt vanskelig. Ikke har jeg noen kjentfolk i nærheten som kunne fraktet ett oppover til meg heller...
Da ble det fort litt vrient.. Men det må vel finnes en akvabutikk som ligger nærmere? Uansett sjekk med Bring/Posten. Hsuk at det må være spesialfrakt og ikke vanlig pakke..

Eller hør med Aquamanias hva de mener..

Uansett - lykke til..!

Edit - Ser på Juwel sine sider at vekten av akvariet med vann er oppgitt til 135kg. Mtp 1l vann = 1kg, vil det si at akvariet veier ca 10kg. Siden jeg nettopp har flyttet på et slikt tenker jeg at bordet veier omtrent det samme. Det er mao ikke vekten som blir en utfordring for frakt, men størrelsen.
Det veier nok mer enn ti kilo, for du får aldri 125 liter vann i et 125liters akvarie.. Det er oppgitt i utvendige mål..
ja tror også selve karet veger mer en 10kg, enten er du veldig sterk og det føles lett som ei fjær for deg hehe, eller så vet ikke eg:p men vil tro bare selve karet vil vege rundt 25kg.
Jeg er bare sterk.. Neida.. Etter å ha tenkt litt så veier det nok mer, men det var overraskende enkelt å bære alene..
SiljeO
Til f.eks Aquamanias er det rundt 60++ mil med bil (en vei). Og siden jeg verken har serfikat eller bil så blir det litt vanskelig. Ikke har jeg noen kjentfolk i nærheten som kunne fraktet ett oppover til meg heller... :(


Et lite tips til deg. Du ville gjøre det mye lettere for deg selv dersom du fortalte hvor du bodde. Du behøver ikke komme med noen eksakt adr. men kommune eller tettsted. Har du litt flaks så kanskje det til og med er noen i nærheten som kunne skaffe deg noe.
Det er heller ikke umulig at noen kjører forbi der du bor og kan ta med akvarie fra en eller annen butikk. Selv om du bor "langt ute på landet" finnest det sikkert en mulighet.


Det bruker å ordne seg til slutt.

- Tore -
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap