Hva skal jeg gjøre og er det normalt ?

Var på dyrebutikken i helga sammen med min søster som hadde kjøpt noen mollyer/platyer (?usikker) der tidligere , men så døde di så hu sku få nye . oppi posen der den nye fisken var låg det en liten en (fisk) .
søstera mi sa ifra til damen i dyrebutikken men fikk som svar at den kom nokk til å bli spist opp .

Men neida , det ble den ikke . Siden jeg nesten nettopp hadde fått akvarie hadde jeg jo veldig lite fisker (noen a. maller, og 2 dvergbotier som jeg kjøpte den dagen) , min søster hadde jo mer en nokk fisker fra før så da var hun så snill at jeg fikk babyen av ho )
så no lever "mini" (kallenamnet til fisken) alene oppi et yngel kar )
så da lurte jeg på :

-Hvor lenge skal den ver i yngel "karet" ?
- Kommer botiane eller Ancistrustil å spise den viss eg slepp den "fri" ?
- Den lever der oppi aleina , har prøvd å gi den knust flakfor men kunne ikke se at den spiste , hvorfor spiser den ikke ?

Dverg botiane mine er seriøst helt galne svømmer att og frem og jager , svømmer sammen/inntil hverandre og tuller og tøyser .

- er dette pga. stress eller er de bare helt galne ?
- skal di få flakfor eller spiser de alger/rusk og rask ?
Har du gjemmesteder/huler til Praktbotiane? De stresser lett hvis de ikke har noen steder å gjemme seg. Disse er også svært aktive stimfisker, og bør holdes i grupper. Vær obs på at Praktbotia blir svære! Så håper du har stort akvarie. De må mates med fiskefor. De er forresten veldig glad i snegler.

Yngelen kan jo være hva som helst, så om du har mulighet til å ta bilder, så er det mye letttere å identifisere.
Malletabletter og flakfôr er mine botia glade Botia er stimfisker så dem roer seg litt mer når dem blir flere.
ca 8-10stk er passe.

Et bilde av denne lite fisken/yngelen du snakker om hadde vært til hjelp for og si om dem mulig vi klare seg ute i det fri.

Det er ikke bestandig du får svar raskt.
Jeg selv har vært utsatt for at det faktisk har tatt døgn før jeg har fått respons.

Et tips:
Du får ikke raskere svar selv om du lager mange tråder med samme sak.
S_Dreams
Vær obs på at Praktbotia blir svære! Så håper du har stort akvarie. De må mates med fiskefor. De er forresten veldig glad i snegler. Yngelen kan jo være hva som helst, så om du har mulighet til å ta bilder, så er det mye letttere å identifisere.


Det var dvergbotia hun skrev og disse blir ikke så store.

Aive, disse kan du lese om i fiskebasen. Prøv å ta et bilde av mini'n.
beklager det med "alle" to trådene , må si at det var et uhell er litt klumsete av meg ..

minien er nok ein seilfinne molly , det var vertfall di fiskene som var i karet på butikken .

eg har eit akvarie på bare 54-56l (eller var det 64-65 L ), men jeg har huler , og planter men botiane er bare framme i karet . kan ta bilde av akvariet nå
har for dårleg kamera for mini en min :p
Aive
beklager det med "alle" to trådene , må si at det var et uhell er litt klumsete av meg .. minien er nok ein seilfinne molly , det var vertfall di fiskene som var i karet på butikken . eg har eit akvarie på bare 54-56l (eller var det 64-65 L ), men jeg har huler , og planter men botiane er bare framme i karet . kan ta bilde av akvariet nå :) har for dårleg kamera for mini en min :p


som jeg trodde fikk jeg ingen bilder av mini'en .
men av akvarie fikk jeg så nå må dere bare komme med meningene deres )
( håper på å få flere planter i bakgrunnen etterhvert )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap