Trenger hjelp fort..!:(

Inaktiv bruker
Hei
Jeg har nå min første syke fisk..
Jeg har nå hatt akvariet mitt i ca 1. år uten store problemer.
Men nå er fisken som jeg hatt lengst syk tror jeg.
Den ser ikke unormal ut på noe som helst vis.
Men det ser ut som om at den har litt problemer med å holde seg nede eller u-flytende. Men det er ikke hele tiden fordi når jeg kommer mot karet kommer den svømmende uten problemer, men når jeg går så kan jeg finne den flytende på toppen oppned Dette skjedde også i går, men bare en gang da. nå skjer det nesten hele tiden, men bare når jeg er borte. Kan det være problemer med vømmeblæra?

btw: han Vil på en måte ikke ligge på toppen, men være aktiv så han gir ikke opp..D':
Huff - du bør nok avlive den...
Jeg ville ikke vært i tvil, var jeg deg. En fisk som sliter såpass med å få kroppen til å fungere ville jeg avlivet.

Og så ville jeg ønsket meg et større akvarium til jul. 250 liter, helst
Inaktiv bruker
Okei.
Takk skal du ha
Er det ikke noe jeg kan gjøre for at den skal bli frisk?
Dessverre
Jeg tviler på at det er noen mulighet for det. Ellers anbefaler jeg at du leser artikkelen om sykdom som du finner under feltet artikler...
Inaktiv bruker
Ok ) fIsken er litt bedre i dag,den flyter ikke så lett som den gjorde.men jeg er redd for at den skal bli værre. Man kan jo aldri hvite..
dette her er ikke helt lett og finne ut av, altså hva du burde gjøre.

Derfor hadde det vært fint om du hadde kunne legge ut en film med fisken det gjelder.

Husk bare at du da må legge ut filmen på youtube først.
Dette siden det er bare derfra du får hentet det ned og lagt det inn her.
Det første du bør gjøre når du mistenker at noe er galt i akvariet ditt er å ta et vannbytte. Hvis det er det akvariet du har på profilen din er det ikke noe mere styr å skifte ut iallefall halvparten av vannet.
Har du testet vannet for nitritt? Regner med at det er en av slørhalene dine som sliter og de griser jo fælt..kan fort hope seg opp nitritt. Fortell mer om vannskifterutinene dine, gjerne hvilke vannverdier fiskene svømmer i.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap