Feriefor eller ikke?

Jeg skal vekk i 2 uker snart, men har ingen som kan mate fiskene for meg.
Det akvariumet jeg har er et 18 L. Vi har også en 73 L og en 160 L.
I 18 L er det bare 3 platyer foreløpig
I 73 L er det minst 35 neontetra
I 160 L er det et par med Ildbuk ciklider, Dvergscalarer og Danio feegradei+Noen sugemaller(De har sikkert 5-6 røtter de spiser på, har vert vekke i over 2 uker og det gikk fint med de.

Bør jeg ha feriefor eller ikke?
Vi har ikke forautomater.
Jeg har hørt at feriefor barelager mye nitritt, skal jeg ha eller ikke?
Og hvor mye koster det?
Hvis karet er godt innkjørt skal det gå bare godt med fiskene uten mat.. Har gjort det selv med en 60liter flere ganger, og det har gått bra! Bare husk å la noe varme stå på i rommet..
Jeg ville ikke prøvd det med 18literen da.. hadde nok puttet platyene over i 73literen =P

Det finnes jo feriefor som ikke løser seg opp - men som fiskene spiser av fra en form.. den skal visst være mindre nitrittbombe! Koster vel ikke mer enn rundt 40kroner vil jeg tro...
Ville ha droppet ferieforet. Ta et ekstra vannbytte før du drar, har du mye alger så benytt anledningen til å redusere antall timer lys om dagen mens du er borte.
Har tatt de oppi 160 L. Vi har funnet noen som kan passe fiskene så det går fint. Men for at de skal få mindre å gjøre.
Dropp ferie for. Hørt så mye dårlig om den. Hvis noen skal passe på dem så doser på forhånd da. Putt det inn i noe forsgling eller noe sånt.

Det jeg er mest bekymret for er hvis vannet fordamper. Spes i mindre akvarier.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap