Aarrg , guppy nå ?

jaa , nå vil jeg starte med guppy oppdrett ...
jeg synest mange var kjedelige og allt for vanlige osv , men nå har jeg sett en pen guppy ...

- Kan jeg kjøpe 2-3-4 guppyer og forvente at di skal få yngel eller må fler til ?
- Blir de veldig fort syke ?
- Er det lett å få fine farger på dei ?
-Kva er slektsavl ? er det kjekkest eller er det morsomest med tilfeldig ?
få ntak i 1-2 hanner på 4-9 hunner. Sørg for at du får tak i noen med flotte farger. Les her inne om oppdrett av guppy. Ikke ha andre fisk som spiser guppy-yngel( feks ciklider, kampfisk osv) i samme akvarie. Ha masse planter og flyteplanter som yngelen kan gjemme seg i.

Det beste er å få tak i yngel fra andre akvarister. De er ofte sterkere enn de du får i butikkene. Let her på annonsene
Larsdog
få ntak i 1-2 hanner på 4-9 hunner. Sørg for at du får tak i noen med flotte farger. Les her inne om oppdrett av guppy. Ikke ha andre fisk som spiser guppy-yngel( feks ciklider, kampfisk osv) i samme akvarie. Ha masse planter og flyteplanter som yngelen kan gjemme seg i. Det beste er å få tak i yngel fra andre akvarister. De er ofte sterkere enn de du får i butikkene. Let her på annonsene


må nokk mest sannsyneleg kjøpe på butikk siden jeg ikkje har mulighet til å hente andre plasser en på stord - fitjar - eller bømlo ...

er det vanskelig å få sterke fine farger slik som det er på bilda når du søker på guppy ?
Før du begynner med oppdrett bør du tenke på hvor du skal gjøre av yngelen etterhvert. Kan bli mange! Greit å ha flere akvarier så du får skilt hannene og hunnene for kontroll. Hunnene bærer sperm fra hannene og kan yngle flere ganger på en dose.
Jeg har hatt mange intense og vakre farger, det er ingen problemer å få til!
Bare finn foreldre som har pene sterke farger!
ElisabethS
Før du begynner med oppdrett bør du tenke på hvor du skal gjøre av yngelen etterhvert. Kan bli mange! Greit å ha flere akvarier så du får skilt hannene og hunnene for kontroll. Hunnene bærer sperm fra hannene og kan yngle flere ganger på en dose.


Kommer nokk aldri til å drive skikkelig seriøst med dette da , men tenkte på å kjøpe eit akvarie til yngelen . og gi dem bort så fort som mulig da til venner osv.

- tar dyrebutikker imot guppyer ( gratis ) `?
- får dei ofte ryggknekk elr andre sykdommer ?
Aive
[QUOTE=ElisabethS]Før du begynner med oppdrett bør du tenke på hvor du skal gjøre av yngelen etterhvert. Kan bli mange! Greit å ha flere akvarier så du får skilt hannene og hunnene for kontroll. Hunnene bærer sperm fra hannene og kan yngle flere ganger på en dose.


Kommer nokk aldri til å drive skikkelig seriøst med dette da , men tenkte på å kjøpe eit akvarie til yngelen . og gi dem bort så fort som mulig da til venner osv.

- tar dyrebutikker imot guppyer ( gratis ) `?
- får dei ofte ryggknekk elr andre sykdommer ?

Idag reiser jeg til haugesund og kjøper meg nåken hann guppyer , eller annen fisk som kommer til å yngle . hunnene får jeg av min veninne )
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap