Akvariet lekker

Nå har altså det verste (vel, nesten) som kunne skje skjedd. Akvariet mitt lekker. Pipler en del ut fra undersiden. Ikke massive mengde, men litt. Bør jeg tømme karet og få fiskene over i bøtte/baljer? Er redd det skal sprekke. Er ingen sprekk i det enda, det virker som det er silikonen som har takket for seg.

Hva er sjansen for at det sprekker? Får tak i nytt akvarie enten torsdag eller fredag. Kan det vente til da?
Jeg ville tømt det og flyttet over fisk i så store baljer du får tak i umiddelbart. Flytt også varmekolbe og filter til balja du flytter fisken til. En sprekk utvikler seg fort til en diger lekasje, og da har du plutselig store problemer. Best å være forsiktig mener nå jeg.
vil de klare seg i baljen til tors eller fredag da? Den rommer ca 30l. Er jo rundt 30 fisk:-P
Filteret er jo vant til det antallet fisk, så lenge du lar det gå i samme balja burde det gå helt greit. Ville kanskje vært litt forsiktig med mating og sørget for å holde balja ren, det blir mye fisk på få liter, men du kan jo ikke ha akvarium med sprekk i, og er det krise, så er det det. Godt du så det før akvariet var tomt! Lykke til, det ordner seg :o)
Takk Fikk de oppi baljen som rommet ca 50l, så det skal vel ikke være superkrise. Får et nytt 200l i morgen, så da ordner det seg nok.
putt oppi plantene dine også
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap