Kombinasjon av tanganyika

Inaktiv bruker
Hei
Er det mulig å kombinere herbivore med Carnivore/omnivore ciklider? Ser mange for eksempel har Tropheus sammen med sitronciklide og Julidochromis-arter. Men på et tysk forum har jeg sett at slike kombinasjoner ikke er så bra fordi de har ulike krav til fôr. Hva stemmer?
I utgangspunktet skal man ikke blande. Tropheus kan være noe skjøre og skal helst bare spise grønt. Har selv noen få ungfisk av tropheus som algespisere i mitt tanganyika akvarie sammen med både Frontosa og annen kjøtt etende fisk. Og har foreløpig gått fint for meg. Skal Tropheus være hovedfisken og du skal ha en større gruppe så ville jeg nok la være å blandet.
Inaktiv bruker
Takker
synes din kombinasjon var fin jeg. liker at du har litt plantevekst i karet ditt. det eneste jeg lurte på med den var om frontosaene ikke ser på de andre fiskene som mat?
Har frontosaer og troffer samt 4 andre arter i samme karr ( 530l l). går veldig fint, men forer med hjemmelaget rekemix med mye grønt i og vegitabilsk flakfor.....
alvdal
synes din kombinasjon var fin jeg. liker at du har litt plantevekst i karet ditt. det eneste jeg lurte på med den var om frontosaene ikke ser på de andre fiskene som mat?


Takk. Karet har blitt noe endret, men har ikke helt orket å oppdatere hverken med bilder eller fiskeliste. Skal snart gjøre det. De store Frontosaene kan selvfølgelig se på de andre som mat. De har nok fått i seg noe Prinsesse yngel. Ellers har jeg ikke vært plaget av at de har spist fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap