Jeg trenger hjelp vedrørende Black molly yngel.

Kjøpte to black molly idag, da jeg skulle ta disse to ut av posen og opp i akvariumet.. fant jeg en bittebitteliten baby fisk!
jeg har et stort akvarium med en del fisker og vil ikke slippe den lille utti der.
Så jeg puttet den i et lite beger med vannet som den kom med og nå flyter det rundt i akvariumet. Så lurer jeg på hva den spiser? hvordan kan jeg best mulig ta vare på den ? hvor lang tid tar det før den blir stor så den kan svømme med de andre fiskene ?
er det bra for den å ligge alene i en gjennomsiktig boks eller fins det noe annet som er bedre for den?
Inaktiv bruker
Fødekar
du kan få kjøpt fødekar som flyter rundt i akvariet. tørrfor som du knuser går greit til nyfødte levendefødere.
en fødeboks går helt fint.. du kan også få kjøpt eget for for yngel.. jeg har 5 yngle nå som er 2 mnd gammel, men tør ikke putte dem i enda i det store karet mitt da jeg har noen glupske fisker der.. de skal vel få oppi når jeg har fått gitt bort de andre fiskene..
det kan hende at en av black mollyene var drektig, så det kan hende hun presser ut flere etter hvert, så om du vil ha flere så anbefaler jeg å sette begge om du ikke ser hvem det er for seg selv om du ikke har mange flyteplanter ynglene kan gjemme seg i..
Hvilken fisker har du i det store akvariet?
Jeg har 3 yngel (på ca 1 cm) av molly sammen med de voksene mollyene. Dette går helt fint. Det som er fint med Molly er at den er den fisken, av de som er levendefødere, som er snillest mot yngelen sin. Det er klart har du store fisker som Scalare eller ciklider i akvariet bør du vente en god stund. Da er det nesten bedre med et eget lite yngel- akvarie. Det il sikkert dukke opp flere yngel etterhvert.
Et tips er at hvis du kjøper inn et spesial fòr til yngel for å fore den med vokser den raskere. :o))

Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap