Hvor ble sverddrageren min av?

Hadde i går to sverddragere, en han og en hun, i dag er hunnen sporløst forsvunnet. Deler 120 liters kar med 5 tetra og 2 mollyer.

Har tømt karet for ca 60% vann og hatt ut alle planter og ting, men hun er ikke å se! Ikke et kadaver/skjellet heller!

Var ikke det litt rart? Kan de andre fiskene ha spist hele fisken opp? Trodde uansett jeg ville se et skjellett av en fisk igjen da! Kan en voksen sverddrager forsvinne inn et eheim ecco pro 200 filter? Den var jo mye større enn som så!
Se bak akvariet, under møbelet det står på, og ellers bortover gulvet under de nærmeste møblene. Fisk finner de minste hull i akvarietoppen, og hopper ut. Og de forsvinner langt. De kan sprette bortover gulvet og bli borte i stø....æh...skyggene under møbler osv.

En inntørket fisk krymper drastisk i størrelse og mister farge, så se etter noe smått og grått
Æsj...hehe!

Ja, skal se etter! Men tror ikke jeg klarer å dra akvariet fram, det står inntil en vegg på et tungt møbel.men skal se der jeg klarer å komme til!

Du heller mer mot denne teorien enn totalt oppspist altså?
Helt enig med mona o, har funnet mer enn en fisk i stø...æh...skyggen under møblene, både sverddragere, botia og SAEr har gått heden uten at jeg for mitt bare liv kan forstå hvordan de har kommet seg ut...

Et tips, en sånn fæl støvdings i festlige farger man bruker til å rense persienner med får akkurat plass under akvariemøblene her. Brukte den senest i dag, kattene satt og stirret intenst på et eller annet under det ene akvariet, var helt sikker på at jeg nok engang hadde mistet fisk. Fram med den fargerike nylondingsen, og så var det en mus som jobbet intenst for å få gjemme seg! Forbistrade kattekrek, de kan spise ute!
Jeg fant min platy fast klemt bak filteret, den levde heldigvis, nå er den helt fin
Håper du finner det, har funnet neontetra på gulvet en gang :P
Å ta en titt oppi armaturet er heller ikke så dumt...
Min stakkars kampfisk endte sin skjebne ganske tragisk ved at da han spratt ut av akvariet, landet han på panelovnen som sto under vinduet.
Stakkars fisken ble grillet, helt bokstavelig.. O.o

Våt fisk har også evnen til å feste seg på vegger, møbel, ledninger, osv... Så som sagt, ta frem lommelykta og lys igjennom alle kroker og kriker, og se igjennom støv....SKYGGENE under møblene
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Silgjerd
Reklame for plussmedlemskap