Er det egg inni her? -legger ved bilder :)

Hei og halo
Har to voksne ancistrus i 120Litern, har ikke fått skifer huler nedi enda.
Spørs om det er nødvendig??
Har ikke sett hannen utenom en gang på en uke, sist var i morges, da var han rett utenfor "hulen".
Ancistrusen på bilde er ikke hannen! Hannen er på rundt 9 cm.
Nå nettopp så jeg hunnen ligge halveis inni.
Så lurer på om det kan være egg?
Takk for svar
Mvh Emil
Hulen er blitt litt dypere, den er mye dypere inni. Prøvd å lyse inn, så ingenting. Men vil helst ikke plage de viss de skal ha egg
Det blir jo selvfølgelig bare rein gjetting, men jeg vil se det godt kan være egg.
Dette fordi ancistrusene ikke er så kresne på dette med huler.
Nettopp slikt som dette foretrekkes ofte framfor disse rørene og hulene
andre arter ofte ser ut til å måtte ha for å leke i akvaririene...
Hannen var nettopp rett utenfor å spiste litt mygglarver, han jagde vekk regnbuelabeoen
Min ancistrus hann rørte ikke mat mens han passet egg eller yngel. så han var borte i uker av gangen.
Hulen er blitt gravd på.
Den er litt viere. Nå er både hunnen og hannen inni hulen
Jeg lå litt røde mygglarver rett utenfor hulen, den lå halveis ut av hulen og spiste før han tok å svømte 4-5 cm vekk og tilbake. Har låge ned en squash bit men den har bare blitt rørt av de andre. Så jeg flyttet den vekk sånn den skal være så mye i ro som mulig.
Finnes det noe artikkel her om oppdrett om Ancistrus? Eller bilder sånn som dete foreks: Etter en dag, etter 4 dager osv.
Hvor lenge ligger eggene der før de klekker ?
Mvh Emil
Skal nok mye til at noen, selv ihhe "mora til eggene" slipper inn i hula
etter at eggene er lagd!
Men dette kan jo være starten, at det er ei nyutgravd hule og begynnende lek du ser
Tusen takk for gode svar
Kom til og tenke på noe.

Hvor store (mange cm) og hvor gamle er ancistrusene dine?
Har seks ancistrus der.
Tre på 2-2,5 cm
en på 5 cm(Dame(?))
En hann og enn hun på rundt 7-9 cm og de er et par år gamle tror jeg.
Ok. Hvem av disse er det som har gravd denne hula?
Vet ikke, den har nok blitt gravd på natten
Ok.

Ancistrusene blir ikke kjønnsmodene før dem er på størrelse med den største du har.
Hannen er ganske ny, bare et par månder gammel(Eller to månder siden jeg kjøpte den :P)
Den har utvekster på nesen så den er ivertfall kjønnsmorden, store y formede hår
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap