Egg?!

Heisann! I dag renset jeg akvariet, og når jeg slamsuget, fant jeg noen gule kuler!
Jeg tror der er egg!
Hva skal jeg gjøre hvis det er egg?
Svar fort, plz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inaktiv bruker
Hva slags fisker har du?
Egg?!
Jeg har to praktbotiaer og en malle =)
det der ser ut som ancistrus egg : ))
Egg?!
Jasså, jeg har jo bare en ancistrus da, men sånt kan skje. hva skal jeg gjøre med de stakkars eggene?
Har du bare en ancistrus er det ikke noe egg fra den.
Det er teknisk umulig.
Egg?!
Jaja, da er det nok praktbotia egg, men jeg har jo IKKE PEILING!!! Dette er første gang jeg har poolevd noe sånt. Hva skal jeg gjøre med dem, KASTE dem? Jeg vil helst beholde dem =P
Jeg regner med du har lagt de tilbake i vannet??
Hvis ikke, og du ikke har hatt de i vann på flere timer, så kan du nok godt kaste de.

Ellers så må du bare la de ligge i karret, og se hva som skjer, selv om jeg tviler på at det skjer noe. Du kan evt. legge de i en egen yngel"beholder" i akvariet for å hindre at noen av de andre fiskene spiser de.
Egg?!
Jeg har bare tatt opp et av dem, og det egget kastet jeg. De andre ble kanskje litt skadd under slamsugingen, men jeg gjemte dem under grusen igjen for å ikke skade dem mer. Jeg tror at jeg har en yngelbeholder. (se bildet) Hvor skal jeg sette den/henge den?
Skal jeg vaske den før bruk? (har hatt ting oppi den)
Du kan godt skylle utav den ja.

Heng den på kanten av karret, og legg "eggene" oppi den.
Egg?!
Ok, det skal jeg gjøre med en gang!
Går det greit at de er i kontakt med lyset?
at eggene ligger borti lyset?? Nei det går ikke bra, men det gjør ikke noe om lyset skinner på de hvis det var det du lurte på.
Egg?!
Ok, det var om de fikk lys på seg jeg lurte på. HYvor lang tid tar det før de klekkes?
Hva skal jeg gjøre da?
Egg?!
Skal det være noe annet oppi yngelbeholderen? Går det bra at den henger sånn???
(se bildet)
Det trenger ikke være noe annet oppi beholderen nei.
Den kan godt henge slik.
Hvor lang tid det tar før eggene klekkes kommer helt ann på hvilke egg det er.
Egg?!
ok, jeg tror det er praktbota egg -=)
Egg?!
Nå har kvelden falt til ro hos mine øyenstener =)
Jeg fant totalt 7 egg. Jeg er glad som har fått mine praktbotiaer til å bli kjærester, har hørt at det er vanskelig
Hvor store er Praktbotiaene dine?
Vet du hvor gamle disse Praktbotiane dine er?
BimBim
Har du bare en ancistrus er det ikke noe egg fra den. Det er teknisk umulig.


Kan ikke en hunne legge egg selv om det ikke er en hann i nærheten? (maller er ikke mitt sterkeste felt, så korriger meg gjerne )

Men Botia kan jeg litt om. Jeg vil påstå at det 99,99% sikkert ikke er praktbotia egg. De få som har klart å dokumentere egg fra Praktbotia - med bilder - viser klart at Praktbotia egg er tilnærmet grønne i fargen. Her er et annet bilde. (scroll litt ned i tråden for å se bildene). Disse eggene er sluppet under veldig lav PH, dokumentert trykkfall i akvariet, og særdeles sterk strøm.
Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Andersen
Reklame for plussmedlemskap