Hjelp, akvariumet lekker, ta fisk i akvarium uten oppstart eller?

Hei og lenge siden.

I dag oppdaget vi at vårt ferplast 240 liter akvarium lekker!
I bunnen, bordet som akvariumet står på er nesten helt plukk råde, og kan sikkert brekke sammen snart, så vi må gjøre noe kjapt tror jeg, det lekker ikke masse vann, men nok til at platen er råden, og vi BØR gjøre noe før det smeller!.

Har enda 70 liter akvarium, men dette er jo ikke innkjørt eller noe, er det egentlig ikke mulig å putte fiskene oppi her nå? å hva skal jeg gjøre vist ikke? Vi har jo en del fisker:
3 Slørhaler, 2 sugemaller + 3 sugemallle unger, 1 L018 og 5 pansermalle. Blir det gift bombe å ta dem oppi ny kjørt 70 liter? Jeg vil jo absoulut ikke gi bort fiskene, vi har hatt dem en stund. Hva bør jeg gjøre? Kommer til å kjøre Utvendig filter på 70 litern, skal jeg bare vri om alle svampene som er i innvendig pumpen til 240 literen?

Alle tips tas med takk, For dette er jo akkurat det jeg IKKE ville skulle skje! ikke alltid lurt å kjøpe brukt vist ...
flytt fiskene over fort som fy. om du bruker av vannet fra storakvariet, og klemmer ut litt filterguffe fra filteret, vil det være nesten like bra som et ferdig innkjørt.
Takk for tips, da er fikser flyttet over med samme akvarie vann og masse filter gugg.

Ååååhhhh hele hobbyen har vært så greit i det siste, ingen fisker død de siste månedene, alt gikk så fint! også LEKKER akvariet...

Tørr ikke tenke hva som skjer med alle fiskene i lille 70 literen, umulig alle overlever vell.

Dette er jo absolut en hobby som kan gå fra fantastisk, til tragisk på null og ingen ting.

Jaja, får se om blir å fikse akvariet, prøve å selge det eller og kaste det.

Også krysser jeg fingrene for fiskene
Flytt over filteret også, så er du sikker. Lykke til
vet hvordan du har det våknet en gang med tom 660L akvarium jeg men fant rimelig fort ut hvor vannet var da det var på gulvet å det vart ikke billig for å si det sånn. da vart jeg tørr lakt en god stund å bestemte meg for å ikke ha akvarium lengre men nå står det noen her....

men til ditt.
kjøp deg en tube med akvariesilikon å resilikonere hele akvariumet husk å fjærne gammelt silikon først dah er litte jobb men det er å anbefale tar ikke så mye for en tube så å så lar du det stå i et par døyn å så tar du vannet du flyttet over i lille akvariumet å fyller til bake i det store å fyller resten opp med vanlig vann så har du et sikkert akvarium lenge... håper dette var et tips
Det var det, det blir dyrt uansett

Bilde av bordet:
http://www.ferplast.com/backend/ftp/itemimg_small/0180000179.jpg

Det er bordet akvariumet står på, den øverste platen som akvariumet står på er tilnærmet helt råtten i midten i alle fall, bare å stikke en kniv inn i sponnplaten så er det nesten som å stikke den i kaldt smør. Så må jo kjøpe nytt bord også som da ligger på 2-4 Tusen. Og vi betalte vell 3 Tusen for bordet + akvariumet + et par pumper + en stor stokk + grus + masse annet mat og tilbehør, Så det er kjipt å betale samme pris BARE for bordet. Får se om kanskje noen er interresert i et Rep akvarium objekt
Du kjøper da ikke nytt bord??? Pell av den gamle toppplata, og legg på ei ny. God som gull
My billigere også. Stikk på Ikea og skaff deg ei benkeplate der. De er billige, og solide. Kan males i sorthvitt og fine farger.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap