Algene har overtatt akvariet !

Noen som kan hjelpe meg? Jeg har prøvd å google, jeg har lett her inne, men jeg finner ingenting som ligner på det jeg har i akvariet.

Det ser ut som gress, ikke ulikt penselalger (?) Men de ligger på bunnen av karet, flytende, et par cm over grusen. De sitter ikke fast i noe, annet enn noe som kan ligne på en kjerne i midten gressballen. De er liksom runde, flytende gressballer.

Huff, dårlig forklaring, men finner ingen annen måte å forklare på.

Disse legger seg iallefall som et teppe over bunnen av karet. Algespiserne tar dem ikke. Å de andre fiskene svømmer gjerne under å finner mallematen...

Perfekt å gjemme yngel i da, men ikke så veldig pent å se på... Lyset står på fra ca kl 10 om morgenen til 20-22 på kvelden.
Står på en skjenk under et kaktusvindu, men vinduet er mye høyere opp enn akvariet. Dobbelvindu på motsatt side av stuen. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre?

Tips til hvordan jeg skal bli kvitt dette problemet???

Nå bruker jeg bare hov å plukker ut det, men det tar jo bare noen få dager, så er det like ille igjen... Ingen fiskedød på snart 1 år...
eg ville prøvdt og mørkelagt akvarie i 3-5 dage..legg stor svart pose over eller noe som ikke lyset kommer igjenom.
Har hatt det problemet før jeg og. Det jeg gjorde var å plukke ut det jeg klarte å få ut, mørkla karet noen dager, reduserte tiden med lys (satte den til 8 timer),å sluttet å fore mye. Ga heller flere ganger med lite enn mye en gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap