- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hjelp....filter
Hjelp....filter
Hei jeg har nylig fått meg brukt akvarium..Jeg satte på filteret og har hatt det på i 10 timer, den siste timen har den laget klikkelyd, som er veldig irriiterende og høy.... Jeg har allerede prøvd å skifte de svampene inni, flyttet på det, sjekket at alt sitter fast o.s.v. men ingenting hjelper. Hva skal jeg gjøre?
Postet 22.01.11 kl 20:02
Har du tatt ut impelleren og gjort reint rundt den? Impelleren er en sånn liten "propell". Siden du ikke har sagt hva slags filter du har, er det vanskelig å si hvor den sitter på ditt filter.
Når mine filter (Eheim 2224) lager sånn lyd, er det bare å gjøre rein impelleren og så er det bra igjen. Håper det er så enkelt hos deg også
Husk bare å håndtere impelleren med forsiktighet, så den ikke knekker.
Når mine filter (Eheim 2224) lager sånn lyd, er det bare å gjøre rein impelleren og så er det bra igjen. Håper det er så enkelt hos deg også
Husk bare å håndtere impelleren med forsiktighet, så den ikke knekker.
Postet 22.01.11 kl 21:43
Skjer det samme med mitt Filter... Ingen ting som hjelper på mitt eller jo det blir stille om jeg setter opp vannstrømningen...Men da blir kampfisken så lei seg... Så fant ut at jeg heller skal bygge hjørne filter :PSive HuserHei jeg har nylig fått meg brukt akvarium..Jeg satte på filteret og har hatt det på i 10 timer, den siste timen har den laget klikkelyd, som er veldig irriiterende og høy.... Jeg har allerede prøvd å skifte de svampene inni, flyttet på det, sjekket at alt sitter fast o.s.v. men ingenting hjelper. Hva skal jeg gjøre?
Postet 23.01.11 kl 00:04
Postet 23.01.11 kl 01:05
Solveig G SHar du tatt ut impelleren og gjort reint rundt den? Impelleren er en sånn liten "propell". Siden du ikke har sagt hva slags filter du har, er det vanskelig å si hvor den sitter på ditt filter. Når mine filter (Eheim 2224) lager sånn lyd, er det bare å gjøre rein impelleren og så er det bra igjen. Håper det er så enkelt hos deg også :-) Husk bare å håndtere impelleren med forsiktighet, så den ikke knekker.
har gjort det maaaaaaaange ganger
Postet 23.01.11 kl 10:29
Postet 23.01.11 kl 11:16