Kampfisk

Hei, har nettopp handlet meg en kampfisk (hann) i går. Når jeg kom hjem med han, syns jeg det så ut som løse "finner" i posen. Å nå syns jeg han er på langt nær så livlig som han var i dyrebutikken, og ser "trist" ut. Kan han være syk?, eller kan det bare være stresset fra "flyttingen"? Som sagt, har bare hatt han ett døgn, men syns liksom han var mye mere sjarmerendes og livligere i dyrebutikken i går. Har neontetra, mollys og malle sammen med han.
Her kan det være flere grunner.

Kan gjette på at hvis du har pumpe i karet så kan han bli utmattet av å kjempe imot strømmen fra pumpa. Kamphanner er ikke (de fleste...) verdens beste svømmere.
De kan også bli stresset av de andre beboerne, her kan nysgjerrige tetra eller mollys være nok. At sløret blir frynsete kan tilsi at han blir litt nappet på...

Hvor stort er karet? Prøv å legg til flere gjemmesteder i form av planter, huler eller røtter, samt bytt litt vann. Friskt vann kan gjøre underverker :o)

Stress fra overflytting er ikke uvanlig, fargene kommer tilbake. Lykke til :o)
Takk
Takk for råd og svar, Akvariumet er 60 liter. Han har nok av huler og stein etc til å gjemme seg i, men skulle kanskje hatt litt flere planter til han.. Pumpa står på insiden ja, og legger merke til at han holder seg på motsatt side av den hele tiden.

Ser han fikk i seg litt mat idag, men håper han blir den sprudlende fisken jeg falt for i dyrebutikken igjen.
Får bare vondt av han rett og slett, om han ikke trives.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap