- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Trenger hjelp..!?
Trenger hjelp..!?
Har et kakadueciklidepar i selskapsakvariet mitt.. En dag så jeg at de to var inni en av de små pyntetingene jeg har i akvariet mitt... Begge var der samtidig i den lille pynten.. Nå er hunnen der alene, kikker litt ut av og til, men holder seg for det meste der.. Har de lagt egg? Kommer jeg til å få yngel? Hva skal jeg ev gjøre om jeg får yngel? Vil jo helst ta de ut derfra da få grunn av at jeg har to slørhaler som sluker i seg alt som ser ut som mat.. Hva skal jeg fore de med i så fall?? Bor ikke i nørheten av dyrebutikk, så får ikke kjøpt noe fiskemat med det første.. Har kun flakfor og tabletter, det holder vel det?? Er det noe mer jeg bør gjøre om jeg vil ha en del yngel?
Vet egentlig lite om lek når det gjelder kakaduer da jeg nettopp har fått dem..
Noe annet jeg også lurer på er:
Har fluval 204 pumpe. Utvendig..
Den fulgte med karet som jeg kjøpte brukt.
Synes den har lite futt for øyeblikket, så tenkte å rense den..
Jeg vet jeg har filter i ene delen av pumpa.. den andre delen er delt i 3 kamre.. Vet jeg har kull i det ene men resten vet jeg ikke.. Hvilke materialer/ting kan jeg ha i de 3 kamrene, helst ikke kull...?? Noen som kan hjelpe meg?
Skal kjøpe meg sånn børste for å børste gjennom rørene, men trenger hjelp til å finne ut hvilke filtermaterialer jeg kan ha i de 3 kamrene i tillegg til de svampene jeg har i den ene halvdelen..
Vet egentlig lite om lek når det gjelder kakaduer da jeg nettopp har fått dem..
Noe annet jeg også lurer på er:
Har fluval 204 pumpe. Utvendig..
Den fulgte med karet som jeg kjøpte brukt.
Synes den har lite futt for øyeblikket, så tenkte å rense den..
Jeg vet jeg har filter i ene delen av pumpa.. den andre delen er delt i 3 kamre.. Vet jeg har kull i det ene men resten vet jeg ikke.. Hvilke materialer/ting kan jeg ha i de 3 kamrene, helst ikke kull...?? Noen som kan hjelpe meg?
Skal kjøpe meg sånn børste for å børste gjennom rørene, men trenger hjelp til å finne ut hvilke filtermaterialer jeg kan ha i de 3 kamrene i tillegg til de svampene jeg har i den ene halvdelen..
Postet 28.01.11 kl 09:31
Enten har de lagt egg eller holder de på å gjøre det.
Det er bedre å flytte slørhalene enn å flytte ciklidparet. De kan finner på å spise eggene sine hvis de blir redd. Du kan mate yngel med knust flakfor. Ikke det beste men... Hvis det er bare foreldrepar i akvariet kan du prøve å la yngel bor sammen med dem. Hvis ikke så kan du flytte yngel til et annet kar.
Kast de gamle kull i filteret. Du kan kjøpe blåfiltermatter og har dem i de 3 kamrene. Lecakuler kan du også bruke.
Det er bedre å flytte slørhalene enn å flytte ciklidparet. De kan finner på å spise eggene sine hvis de blir redd. Du kan mate yngel med knust flakfor. Ikke det beste men... Hvis det er bare foreldrepar i akvariet kan du prøve å la yngel bor sammen med dem. Hvis ikke så kan du flytte yngel til et annet kar.
Kast de gamle kull i filteret. Du kan kjøpe blåfiltermatter og har dem i de 3 kamrene. Lecakuler kan du også bruke.
Postet 28.01.11 kl 10:09
Postet 28.01.11 kl 10:13
Postet 28.01.11 kl 10:35
Postet 01.02.11 kl 11:31