Dvergguramier, hvilket kjønn?

Har 2 stk, dvergguramier, og lurer på hvilket kjønn det er på de D
De svømmer etter hverandre og sammen. Vi har en lang plante, slik at det er litt av planten som ligger på overflaten og de er inni der hele tiden, og i går så jeg at det var mye "skum" der : DDD
Er det 1 jente og 1 gutt? : D
Si ifra hvis jeg skal ta nye bilder (er ikke så fotogene)
Ser du som du har en dverggurami og en honninggurami . Ser du som begge er hannfisk.
Tonje_R
Ser du som du har en dverggurami [URLBLOCK1] og en honninggurami [URLBLOCK2]. Ser du som begge er hannfisk.


Er nok en dverggurami og en honninggurami ja. Og honningguramien er i hvertfall en hann.

Men jeg er ikke sikker på om jeg er enig i at dvergguramien på de første to bildene er en hann. Jeg syns det ser ut som en hunn, men det er umulig å si uten litt bedre bilder som viser finnene skikkelig. Er finnene avrunda eller danner de en "spiss"? Kan du ta nye bilder av denne?
Jepp nye bilder skal bli straks
Eplesneglen
Her er 3 nye bilder ;-)


De bildene var bedre ja Jeg syns det ser ut som en dverggurami hunn jeg. Den ligner veldig på ene hunnen min som jeg er sikker på at er en hunn ettersom jeg har sett henne legge egg. Det kan også være en ung hann av naturvarianten, men jeg syns ryggfinnene hennes ser avrunda ut som hos hunnfisken. Legger ved et bilde av ene hunnen min så kan du dømme selv. Har din mer spiss ryggfinne?

Uansett kjønn, så har du to guramier av forskjellige arter som såvidt jeg vet ikke parrer seg. Honningguramihannen var foresten flott!
Takk
Det virker som om finnen er mere avrunda enn spiss : DD
Tror det kan være ei jente, men er ikke sikker...
Tilfeldig bekjentskap
© selveste
Reklame for plussmedlemskap