Mat til guppy/sverddrager og kakadueciklide yngel?

Jeg bare lurer på en ting..
Hva slags mat er best å bruke på yngel?
Tenker da både på guppy/sverddrage yngel og kakadueciklide yngel...
Går det an med Artemia Frysetørket, eller må det være levende mat til f.eks. kakaduer? Går det an å bruke liquidfry eller hva det heter til begge yngelsortene, eller hva? Hva har dere mest erfaringer med?
ingen som vil komme med noen innspill?
Guppy og sverddrager yngel kan spise knust flakfôr. Kakadueciklideyngel mener jeg bør få nyklekket artemia. Lykke til =)

Du finner masse informasjon om oppdrett av disse, hvis du søker på forumet
så jeg kan ikke bruke frysetørket artemia eller liquidfry til kakadueyngel? har ikke tenkt å begynne med levendefor da jeg ikke liker småkryp.. :P
Plussmedlem
Ciklideyngel generelt forstår rett og slett ikke at slike fórtyper er mat. De reagerer på bevegelse, som i et lite vesen som danser gjennom vannet foran dem, og tørrfór gjør ikke det. Det er blant annet derfor nyklekket artemia er så populært som yngelfór, og også fordi det er veldig næringsrikt.
En del yngel kan hende de tar Liquifry, så hvis du misliker "småkryp" så intenst som du gir uttrykk for, er det bare å forsøke. Noen kan som sagt tidlig skjønne at dette er mat, og disse individene vil kunne fores på tørrmat og Liquifry.

Yngel av levendefødende fisker er så utviklet når de kommer til verden at de eter alt som passer i munnen deres, men også de vokser best på levendefór.
takk for det kan hende jeg kan prøve å klekke artemia om d viser seg at de legger egg snart.. men hvor lenge går det før artemiaen er klekket da?
Plussmedlem
Gjør et kjapt søk her på AF så finner du haugevis med informasjon om artemia og artemiaklekking.
For Sverd drager og guppy, anbefaler jeg Avskallede Artemier, fåes på de fleste dyrebutikker, det er mye bedre enn knust flak fòr, grunnet Ynglene våkser mye fortere.
Tilfeldig bekjentskap
© Simonsen & Engdal
Reklame for plussmedlemskap