Tabbe ved vannbytte i dag :-(((

Klarte jo å tabbe meg ut da vi bytta vann i dag, 280 literen hadde ei varmekolbe på 100W i karet, men denne skrudde seg jo på med termostaten, og deler av kolbens varmespiral var da over vann.... dette tenkte jeg ikke over, og plutselig sa det "knakk", og glasset rundt varmetråden tok inn vann..... med påfølgende fresing, før jeg fikk ut kontakten....

Men får kjøpt en kolbe om en times tid, den er på 250W, men det gjør vel ikke noe, det er jo termostat....

hva har dere andre, kolbe i karet eller av de som monteres på slangen??? problemet her er plassen ved filteret, og at det derfor er lettest med ei kolbe i karet.... men en 300W på slangen, er kansje bedre????

Plussmedlem
En kolbe på 250 W i 280 liter er helt normalt.
Jeg har sånne varmekolber som både er uknuselige og kan være påslått over vann uten problem, så jeg er kvitt en bekymring ved vannbytte... Sorte er de også, så de er mindre fremtredende i akvariet enn andre kolber.
Ikke dumme de der.... Hadde lite lyst til å vente til i morgen, da jeg bare har ei på 25W til ynglekaret, som er oppi storkaret nå....

Men tar det vi får, siden jeg fant en her i rurikken som har en 250W til salgs.... er jo litt lav temp i karet.... så vi får kjøre ut til naokommunen her nå....
Sånn..... Ny kolbe på plass i karet, ikke værst på en søndags-kveld....
Jeg investerte også i en slik uknuselig liten sak. Min er helt flat, og svart. Kjempedeilig å ikke trenge å tenke på det mer. Er så fort gjort!
godt å høre at det er andre som har gjort den tabben også... kremt...
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap