Moonlight

Hei!
jeg har lyst på moonlight i akvariene mine...
har ett på 130 liter og ett på 112 liter. fikk ett tips om at jeg kan kjøpe led list med blått lys fra clas ohlson. er det noen som har prøvd dette??
Innlegg 26 i denne tråden, led-list og batterieliminator fra Claes Ohlson. Og akvariesilikon fra samme sted. Litt klin, men det er grei skuring hvis den 10. tommeltotten ikke vokser midt i håndflata :o)
tusen takk!!
da er det bare å pelle seg på clas ohlson så fort råa er..
syns det er så fint med litt lys der om natta også, også slipper lyset å stå på så lenge om natta...
Det blir rene Kinderegget, fisken får litt nedblending, man slipper å se en svart og trist kube, og får et vakker bilde i stedet...

Husk ekstra koblingsur forresten, sett den på 5 minutter før hovedlyset går. Ble trøtt av å fyke inn i skapet for å slå det på og av :o)
hehe
da skal jeg huske det skriver det ned på handlelista...(som etterhvert har blitt veeeldig lang) :O
Hvordan ble resultatet? Har lyst til å gjøre det samme selv
jeg har ikke gjort det ennå...men gå inn og se på bildene til Linda&Ove...der er det mange fine bilder av dette
Lagde meg moonlight for ett par mnd siden i 110Litern, det vart bra.

men eg brukte noe som heiter kald katodelys som eg kjøpte på netshop.no

Sunbeam Kald Katode, 30cm, Blå: 29kr
Sunbeam Kald Katode Basic Kit: 34kr
Sunbeam forlengerkabel til Kald Katode: 15kr
+ ett Nettadapter som eg kjøpte på biltema varenr 38-115 (kr69.90) men det går sikkert an og bruke vare nr 38 110 og som koster (kr29.90)

Bra lys for ca 100Lappen
Glømte og skriva at om du søker på kald katode i søkemotoren her på forumet får du opp 4 treff og der ligger det ei god forklaring på hvordan det gjøres.
Moonlight er en kjempefin ting syns jeg! Handlet på Claser`n, og det ble sånn...
Her er ett bilde av karet med moonlight

Det lyser litt meir en på bilde
så fine kar!!
enda mer klar for moonlight på mine nå!

men....jeg har bare lyskasser oppå de to karene som det er aktuelt på...
hvordan løser jeg det??

det er ikke heldekkende armatur...
Har ingen ærfaring med lyskasse.
Det eg gjorde var at eg limte litt aluminiumsfolie med 5 punkt folien var 25cmx5cm så limte eg katoden fast i armaturet over folien, til ditta brukte eg akvarie silikon (akvastabil silikonen)
og dette funka bra.
Lene Byholt
så fine kar!! :) enda mer klar for moonlight på mine nå! men....jeg har bare lyskasser oppå de to karene som det er aktuelt på... hvordan løser jeg det??:) det er ikke heldekkende armatur...


Men det blir vel akkurat det samme som må gjøres? Nå vet jeg ikke om Juwel-løsningen kan kalles lyskasse, det er en haug løse deler, hvorav to er lange lister armaturene sitter i. Midt på en av dem klasket jeg det hele på plass, og festet ledningen etter beste evne.

Det eneste man trenger er litt klaring til vannflata. Festet jo klipsene selv, men i ettertid ser jeg ingen grunn til å rote med det, led-lista kan sikkert festes rett i en fet stripe silikon. Da har man noen millimeter til...
okei! da er det kanskje håp... lurte på om jeg skulle feste led-lista rett bak lysrøret...da blir det ett sted mellom 5 og 10 cm klaring til vannflaten.
Ja da har du i beste fall ikke for mye, her er det 10 millimeter, det er derfor jeg var så nøye med å tette alle muligheter for vanninntrenging :o)
oi! ja da burde jeg ha litt å gå på...

nå er det bare å lure gubben til en tur på clas ohlson..1,5 timers biltur og jeg har ikke lappen:O
Rune H
"Lagde meg moonlight for ett par mnd siden i 110Litern, det vart bra.

men eg brukte noe som heiter kald katodelys som eg kjøpte på netshop.no

Sunbeam Kald Katode, 30cm, Blå: 29kr
Sunbeam Kald Katode Basic Kit: 34kr
Sunbeam forlengerkabel til Kald Katode: 15kr
+ ett Nettadapter som eg kjøpte på biltema varenr 38-115 (kr69.90) men det går sikkert an og bruke vare nr 38 110 og som koster (kr29.90)

Bra lys for ca 100Lappen "





Rundt 100 lappen? Ehh... 178,- Det er vel nærmere 200 lappen? Pluss frakt i tillegg?

Kjøp heller denne: (som er helt ferdig komplett med strømforsyning til 140,-)

http://www.multicom.no/LED-list-i-silikone-30-bla-SMD-diodere-1m-DELOCK/cat-p/c/p3623286

Waterproof er den også! Noe fiskene også er
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap