Hjørnefilter. og sand og snegler!

Hei.

Skal bytte til sand i 60l min samtidig som jeg bygger hjørne filter.


Første spørsmål.. Hvordan kjøre inn hjørne filteret? Jeg har alt et sugekopp filter som er innkjørt i samme kar. Skal jeg bare kjøre disse side om side i 3-4 uker? eller ?


2 spørsmål jeg skal ha rådasand 0,4-0,8. Trenger jeg da sand snegler? Jeg får sandsnegler om rundt 1 uke tenker jeg(usikker) Men det vil ikke være noe problem og kjøre 1-2 uker uten snegler vist jeg MÅÅ ha det liksom ? har kun 2 ancistruser som har nesa nede i sanda...


Sokken91
Du klarte deg bra med spørsmål 1.
Du må ikke ha sandsnegler. Hvis du rører i sanden litt hver gang du ta vannbytte så er det bra nok. Sandsnegler kan bli en plage senere. Det blir tusenvis av dem etterhvert.
badat
Du klarte deg bra med spørsmål 1. Du må ikke ha sandsnegler. Hvis du rører i sanden litt hver gang du ta vannbytte så er det bra nok. Sandsnegler kan bli en plage senere. Det blir tusenvis av dem etterhvert.
Okei takk for svar,Et kjapt spørsmål til, Jeg har ei luft pumpe kobla til en ''luft gardin'' Det gjør ikke noe om jeg slår av denne boble heten om nettene?(Akvarium et på soverommet)


Sokken91
Det går også bra å slå den av om natta. Da blir det gode nattesøvn både for folk og fisk..
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap