Akvarium nr 2 lekk på tre uker...

er det noen andre der ute i fiskeuniverset som har opplevd at nye kar lekker? eller er det bare meg som er max uheldig...??

jeg hadde ett aqua-el 60 liter på 10 mnd som lakk for tre uker siden..byttet så det inn i ett nytt wromak 6 kantet akvarium siden det gikk på garantien..

i dag lakk jaggu 6-kanten min også

stakkars fiskene bor en 40 liters plastkasse med kolbe og pumpe og noen planter i, men kan jo ikke bo der i all evighet

noen erfaringer med hva slags kar jeg bør styre unna??
vil helst ha ramme-kar denne gangen...
Er du sikker på at akvariene står jevnt og godt?
ja! de står på hjemmesnekra bord og som er vatret og skrudd fast i veggen i tillegg! plata er hel og beiset så den ikke vrir seg ved vannsøl heller..

har også lagt ett liggeunderlag under så det skal bli jevnt trykk.

undersøkte endel slike ting før jeg satt de opp!
Hm, da har du vært særdeles uheldig Om to kar på kort tid hadde røket så ville min første mistanke vært at overflaten de stod på var ujevn, men det er jo neppe problemet her da.

Selv har jeg et Akvastabil rammekar som er temmelig gammelt (jeg er tredje eier tror jeg, muligens fjerde), og som ikke har lekt en dråpe. Vet at flere andre har samme merke og jeg har ihvertfall ikke hørt om noen store problemer med det merket, så det er ihvertfall et tips om akvarie som skal være bra.
helt enig med deg om at akvastabil er bra kar! har ett på 128 liter her som er 10 år minst og det er like tett ennå...ett jeg fikk tak i brukt!
Kan ikke grunnen til at karene lekker være at du har liggeunderlag under dem da..?
Det skal ikke være noe mellom akvariet og treplata den står på, da kan det bli ujevnheter og glasset sprekke.. Det er i allefall det jeg har hørt..
da har jeg fått galt tips her inne... har hørt at det bør ligge noe under som jevner ut trykket...
Nilam
Kan ikke grunnen til at karene lekker være at du har liggeunderlag under dem da..? Det skal ikke være noe mellom akvariet og treplata den står på, da kan det bli ujevnheter og glasset sprekke.. Det er i allefall det jeg har hørt..


Det er vel heller det motsatte... du finner nesten ingen helt flate overflater, så liggeunderlag/annet skum vil hjelpe til å balansere ut de ujevnhetene som er der.
takk! da var det ikke meg som husket feil.....
Ok, var jeg som fikk feil informasjon da...
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap